Gjest dama Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 Prøver nok ein gong. Er no ganske desperat, verker i nesten alle ledd/muskler og har kuler ved alle finger-ledd. Har vore på rtg. svaret var "normale funn" (altså ingen "grums" i ledda). Såg med eigne auge kulane. Tar 1 tabl. Mobic; dette gir meg tildels smertelindring nokre timar. Men alle fingrane er stive og hovne. Har tatt reuma.prøver sistegang for to veker sidan. Alle prøvene var normale. Sei meg: Korleis kan eg det så jævligt (bekl. uttrykket)hvis alt er normalt. Er det normalt? Orker nesten ikkje hverken arbeide eller vise meg ut blandt folk, for- di fingrane ser ut som dei gjer og at eg er stiv i alle ledd/muskler, går som eg er nitti sjølv om eg berre er 43. Må eg berre lære meg å leve i eit smerte helvete???????? Håper nokon der kan gi meg litt opp-backing. Primærlegen veit ikkje kva han skal gjere meir. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25025-desperat-etter-svar-fra-andre-leger-kanskje-ei-forklaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 Til dama Dette er ikke lett å gi noe godt svar på. Det kan dessverre hende at du har en revmatisk sykdom selv om prøvene, inkl røntgen ( så langt) ikke gir noen sikre utslag. Det er også mulig at dette er forårsaket av en type virusinfeksjon som du har gjenomgått ganske nylig, vi snakker da om såkalte "reaktive leddbetennelser". Disse vil da normalt sett gå tilbake etter noen tid. Jeg må håpe på dine vegne at dette vil bedre seg. Ytterligere råd bortsett fra noe forsiktig fysisk aktivitet og bruk av f eks Mobic er ikke lett å komme med fra min side. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25025-desperat-etter-svar-fra-andre-leger-kanskje-ei-forklaring/#findComment-104328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.