Gå til innhold

kan man løpe på seg hjernerystelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man løpe på seg hjernerystelse

forrige fredag var jeg ute på byen, og drakk meg overstadig beruset. dagen derpå hadde jeg vondt i hodet, men ikke mer enn vanlig. i løpet av dagen tok jeg en løpetur på 30-40 min. jeg merket godt at det var vondt i hodet da, men tenkte ikke mer over det. lørdag kveld gikk jeg også ut, og hadde vondt i hodet også søndag - men tenkte ikke på det som unormalt. det som er urovekkende nå er at det er onsdag, og det gjør fortsatt vondt i hodet (det dunker oppe på midten og venstre side av hodet). jeg merker det også litt når jeg vpkner om natten. det hører med til forhistorien at jeg fikk hjernerystelse i fjor og slet med hodepine fra august til november. men trodde det hadde gitt seg nå. har ikke slitt med hodepine i år. samtidig er jeg i en jobb som er meget stressende nå i høst. kan dette også være utslagsgivende? hva bør jeg gjøre? hvor lenge må jeg vente før jeg kan begynne å løpe igjen?

Skrevet

Hjernerystelse diagnostiseres visst ved at man et øyeblikk mister bevisstheten etter å ha slått hodet - såvidt jeg har forstått.

At du har fått noen ny hjernerystelse av å løpe høres ikke sannsynlig ut i mine ører, men du kan slite med ettervirkninger etter den forrige?

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Synes du kan kontakte fastlegen din for å få sjekket blodtrykket, og om du har noen infeksjon i kroppen. kanskje har du vært "uheldig" og vært dehydrert pga alkohol samtidig med at du har hatt en virus-infeksjon, da kan hodepienen sitte en ukes tid. Dersom hodepinen vedvarer kan det bli aktuelt å ta et bilde av hjernen. Har aldri hørt om at man kan løpe på seg en hjernerystelse, men dersom man fra før har en skade, kan smertene forsterkes av fysisk aktivitet og pulsøkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...