Gå til innhold

felleskatalogen og vaksinepriser


mith

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dette har vært tatt opp før, men lurer enda på noe.

Jeg skal på en lengre tur til Asia til høsten, til ganske rurale strøk, og kommer derfor til å trenge en god del vaksiner.

Det hadde vært veldig praktisk å få noen faktiske priser på de vanligste vaksinene, så jeg har en slags svak ledetråd å gå etter, slik at jeg ikke blir HELT loppet og lurt. (Det hadde sikkert vært en kjempepraktisk side å ha liggende på Doktoronline!) Jeg har søkt ganske mye, man det har vært helt håpløst å finne informasjon om dette på internett.

Tidligere har du nevnt felleskatalogen som et sted å finne priser. Kunne du som et alternativ henvist til et sted man kan finne denne(på nettet?).

Eller skal jeg definitivt ta til følge ditt tidligere råd, og prøve å få tatt vaksinene på et offentlig helsekontor. Når jeg først er i gang, kan jeg jo også spørre om du vet hvor det vil være mest naturlig å ta vaksiner i Bergen. Ringer jeg Haukeland?

På forhånd TUSEN takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Twinrix (hepatitt A+B) 405 kr.

Ducoral (kolera) 155 kr

Vivotif (tyfoid) 200 kr

Stamaril (gul feber) 100 kr

Kjempegreier!

Helt supert, nå har jeg noe å gå etter, takk skal du ha!

Kan gjerne spørre hvor du fant disse prisene, var det i felleskatalogen?

Takk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niels Erik Landmark, Lege

Jeg ville uten tvil valgt et ofentlig vaksinasjonskontor.Hvor det ligger i Bergen vet jeg ikke. Twinrix skulle ikke være nødvendig ei heller gul feber/tyfoid vaksine.Du trenger hepatitt A og basis vaksinene polio difteri og stivkrampe hvis disse ikke tatt på 10 år.Jeg kan ikke tenke meg at man blir lurt og loppet.Man prøver å få inn nok til å dekke sine utgifter og hos private steder betyr det at brukeren må betale mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...