Gjest anonym i natt jeg.. Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Noen som har erfaring med dette? I slutten av mars-06 begynte jeg å kjenne smerter i høyre arm. Men siden jeg skulle ha to ukers ferie bare 3 uker etterpå tenkte jeg som så, at dette overlever man vel... En uke før ferien måtte jeg til legevakta etter jobb, og ble sykmeldt. Fikk voltaren og kortison sprøyte. Reiste på ferie som planlagt og slappet virkelig av. Og var nok veldig obs på å ikke belaste armen så mye. Vel hjemme var det rett tilbake i full jobb. Det holdt halvannen uke! Ble sykmeldt, og har vært det siden. Prøvd meg i 50 % noen ganger etterå, men armen vil bare ikke...? Ble innkalt til samtale på trygdekontoret, det det ble foreslått at jeg søker om yrkes rettet attføring. Dumt at jeg som er så ung skal gå sånn, sykemeldt ei stund, på jobb ei stund...Måtte være bedre å få hjelp til å finne noe annet, mente den forøvrig veldig så koslige damen der. Og joda, selvfølgelig er jeg vel enig i det, men jeg trives nå fryktelig godt i den jobben da. Så nå i hele oktober har jeg jobbet 50% igjen, for å gjøre et siste seriøst forsøk. Spurte sjefen pent om han kunne være så snill å sette meg opp på korte vakter til og begynne med, og det gjorde han. Følte at det gikk fryktelig greit faktisk. Fikk vondt, men kom meg jo tidlig hjem og fikk slappet av.(4 timers vakter) Men den uken her hadde han ikke mulighet til å gi meg korte vakter, og nå har jeg hatt 2 8 timers vakter, og har mer vondt enn på lenge! Spørsmålet er... Bør jeg bare gi opp denne jobben? Finnes det noe man kan prøve av medisin/alt.medisin....? Har hørt i ettertid at om man får betennelse i armen så gjør man det bare værre ved å vente med å gå til lege. At det kan bli kronisk. Har jeg rett og slett ødelagt armen min ved å vente på ferien istedet for å gå til legen? Sukk... Det er virkelig frustrerende det her... Hadde vært takknemmelig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250665-underarm-tendinittgolf-albue/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Golfalbue (medial epicondylitt) gir smerter i albuen og underarmen på den siden som vender mot lillefingeren. Dette er sjeldnere enn tennisalbue, og ofte vanskeligere å behandle. Det høres ut som det er en direkte sammenheng mellom bevegelser du gjør på jobb og opprettholdelse av tilstanden. Forsøk trykkbølgebehandling i kombinasjon med hvile/avlastning. 2 - 4 behandlinger kan gi god effekt. En fysioterapeut kan rettlede deg i strekkøvelser som du kan gjøre hjemme og på jobb. En enkel øvelse er å presse håndbaken/baksiden av hånden opp under en bordplate. Akupunktur kan dempe smerter, løse opp eventuelle triggerpunkter i muskulatur eller sener og bedre sirkulasjonen i området. Er det mulig med tilrettelegging av arbeidsplassen for å eliminere eller redusere den uheldige påvirkningen av underarmen? Kirurgi er også en mulighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250665-underarm-tendinittgolf-albue/#findComment-1977816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
4barns mor-77 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Golfalbue (medial epicondylitt) gir smerter i albuen og underarmen på den siden som vender mot lillefingeren. Dette er sjeldnere enn tennisalbue, og ofte vanskeligere å behandle. Det høres ut som det er en direkte sammenheng mellom bevegelser du gjør på jobb og opprettholdelse av tilstanden. Forsøk trykkbølgebehandling i kombinasjon med hvile/avlastning. 2 - 4 behandlinger kan gi god effekt. En fysioterapeut kan rettlede deg i strekkøvelser som du kan gjøre hjemme og på jobb. En enkel øvelse er å presse håndbaken/baksiden av hånden opp under en bordplate. Akupunktur kan dempe smerter, løse opp eventuelle triggerpunkter i muskulatur eller sener og bedre sirkulasjonen i området. Er det mulig med tilrettelegging av arbeidsplassen for å eliminere eller redusere den uheldige påvirkningen av underarmen? Kirurgi er også en mulighet. Nei, det er desværre ikke mulig å tilrettelegge noe særlig... Evnt papirarbeidet da, men det tar restaurant sjefen seg av selv. Har fått henvisning til fysioterapeut, men ikke fått time enda... Ikke prøvd akupunktur, men det hadde kanskje vært verdt et forsøk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250665-underarm-tendinittgolf-albue/#findComment-1978544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nei, det er desværre ikke mulig å tilrettelegge noe særlig... Evnt papirarbeidet da, men det tar restaurant sjefen seg av selv. Har fått henvisning til fysioterapeut, men ikke fått time enda... Ikke prøvd akupunktur, men det hadde kanskje vært verdt et forsøk? Er du servitør på restaurant ? Bærer tunge fat o.s.v. ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250665-underarm-tendinittgolf-albue/#findComment-1978555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
4barns mor-77 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Er du servitør på restaurant ? Bærer tunge fat o.s.v. ? jobber som skiftleder på mc.donalds. løfter mye tungt, opp og ned med pommes frites kurver hele dagen, brød toastere, tunge pommes frites esker... i det hele tatt. må ha 2 gode armer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250665-underarm-tendinittgolf-albue/#findComment-1978643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 jobber som skiftleder på mc.donalds. løfter mye tungt, opp og ned med pommes frites kurver hele dagen, brød toastere, tunge pommes frites esker... i det hele tatt. må ha 2 gode armer. Da skjønner jeg bedre hvorfor du har fått dette, og hvorfor det opprettholdes. Det spørs om du vil kunne bli bra av dette ved så stor belastning som 8-timers skift tydeligvis innebærer. Samtidig forstår jeg jo at du er glad i jobben din.... Imidlertid tror jeg ikke du gjorde skaden værre ved å vente litt med å gå til legen i sin tid... Her er noen tips du kan forsøke mens du venter på fysioterapi : - Forsøk å unngå å bøye håndleddet bakover når du jobber.Tenk at du skal holde det i en nøytral, rett stilling - Når du løfter, løft med håndflatene vendt ned. - Gjør de "presse hånden opp under bordflaten" øvelsene som jeg har forklart tidligere - Stå på alle fire med fingrene pekende mot knærne. Trekk deg bakover til det strekker skikkelig i underarmene. Hold 10-15 sek. Gjør noen repetisjoner morgen og kveld. Da får du tøyd ut musklene som er overanstrengt - Ikke bøy i håndleddene når du vrir opp kluter e.l. Håper noen av disse tipsene kan være til nytte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250665-underarm-tendinittgolf-albue/#findComment-1979120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 jobber som skiftleder på mc.donalds. løfter mye tungt, opp og ned med pommes frites kurver hele dagen, brød toastere, tunge pommes frites esker... i det hele tatt. må ha 2 gode armer. Glemte å legge til at du bør ta et Omega3 tilskudd dersom du ikke allerede gjør det, evnt spiser fet fisk flere ganger pr. uke. Slike fettsyrer er viktige for deg, fordi de kan hindre (kroniske) betennelsestilstander i kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250665-underarm-tendinittgolf-albue/#findComment-1979135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
4barns mor-77 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Da skjønner jeg bedre hvorfor du har fått dette, og hvorfor det opprettholdes. Det spørs om du vil kunne bli bra av dette ved så stor belastning som 8-timers skift tydeligvis innebærer. Samtidig forstår jeg jo at du er glad i jobben din.... Imidlertid tror jeg ikke du gjorde skaden værre ved å vente litt med å gå til legen i sin tid... Her er noen tips du kan forsøke mens du venter på fysioterapi : - Forsøk å unngå å bøye håndleddet bakover når du jobber.Tenk at du skal holde det i en nøytral, rett stilling - Når du løfter, løft med håndflatene vendt ned. - Gjør de "presse hånden opp under bordflaten" øvelsene som jeg har forklart tidligere - Stå på alle fire med fingrene pekende mot knærne. Trekk deg bakover til det strekker skikkelig i underarmene. Hold 10-15 sek. Gjør noen repetisjoner morgen og kveld. Da får du tøyd ut musklene som er overanstrengt - Ikke bøy i håndleddene når du vrir opp kluter e.l. Håper noen av disse tipsene kan være til nytte. Takker så mye! Skal prøve alt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250665-underarm-tendinittgolf-albue/#findComment-1979346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.