Gå til innhold

Stresshodepine eller migrene?

Anbefalte innlegg

De siste 8-9 månedene har jeg hatt 5-6 anfall med kraftig hodepine. Det dukker særlig opp ifm. stressrelaterte perioder, som f.eks. eksamen og nattevåk pga. vedvarende sykt barn.

For noen uker siden fikk jeg det hittil kraftigste anfallet, som denne gangen startet med synsforstyrrelser. Jeg hadde vært oppe til eksamen den formiddagen og utpå ettermiddagen mens jeg så Barne-TV sammen med datteren min så begynte synsfeltet å "dirre" på enkelte steder. Jeg prøvde å blunke det vekk, men uten nytte. Etter en halv times tid var nesten hele synsfeltet borte, jeg hadde et rundt, lite kikkhull som var høvelig klart. Bortsett fra det var synsfeltet tåkete og skjelvende.

Da kom hodepinen. Den startet med et kraftig press for øynene, og etter som hodepinen økte i styrke, så forsvant synsforstyrrelsene.

Jeg tok Paracet og halvannen time senere Fenazon koffein. Hodepinen lettet litt utpå kvelden, men var ikke borte før neste dag.

Det hører vel også med til historien at jeg var fryktelig kvalm den kvelden, men ikke så ille at jeg kastet opp.

I ettermiddag fikk jeg et nytt anfall, ikke så ille som det forrige, men fortsatt hjalp ikke Paracet. En venn som er plaget av migrene gav meg en Imigran og sa at dersom den hjalp så kunne jeg regne med at det var migrene jeg har fått.

Etter en halv time var det bare murring igjen, og etter halvannen time var hodepinen helt borte. Da hadde hodepinen vedvart i 6-7 timer siden den startet.

Stemmer dette som han sa om Imigran? Kan det være migrene jeg har fått?

Jeg har hele tiden tenkt på dette som stresshodepine siden den alltid dukker opp i stressrelaterte situasjoner (i dag har jeg sykt barn på fjerde døgnet, og lite søvn på noen netter).

Håper på et svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25070-stresshodepine-eller-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aina E

Se mer om migrene her:

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/Fakta/migrene.htm

Jeg har selv migrene og hatt problemer med stresshodepine. Stresshodepinen er mer som et "press" i hodet, mens et migreneanfall kommer "bankende" i kombinasjon med synsforstyrrelser eller lysømfintlighet...

Mvh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...