Sofline Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg plantet noen blomsterløk i september, men så begynner noen av dem å spire allerede nå. Er det normalt de gjør det når de "setter seg" eller skal jeg renge med null blomster til våren? 0 Siter
Gjest pittpottnøtt Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Det blir sånnnår det er så varmt ute i forhold til "normalen"... Jeg kastet ut frø da jeg trodde vi var ferdig med varmen. Nå har de kommet flere centimeter opp... 0 Siter
Dirflos79 Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Det blir sånnnår det er så varmt ute i forhold til "normalen"... Jeg kastet ut frø da jeg trodde vi var ferdig med varmen. Nå har de kommet flere centimeter opp... Er det egentlig vanligt med så masse varme i veret i slutten av oktober? 0 Siter
Sofline Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Skrevet 20. oktober 2006 Det blir sånnnår det er så varmt ute i forhold til "normalen"... Jeg kastet ut frø da jeg trodde vi var ferdig med varmen. Nå har de kommet flere centimeter opp... Men kommer de på nytt til neste år eller var det penger ut av vinduet? 0 Siter
Gjest pittpottnøtt Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Men kommer de på nytt til neste år eller var det penger ut av vinduet? Nei,de kommer ikke ut igjen til våren. Heldigvis så er det frø fra sommerens planter,-så jeg har ikke kjøpt noen frø... 0 Siter
morsan Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Det samme skjedde hos meg for noen år siden. Det året var det ikke kuldegrader i det hele tatt i november, og da desember kom med kulde og snø var det ca 6-8 cm lange spirer på tulipanene. Jeg tenkte at nå kom de vel ikke til våren. Det som skjedde var at de fortsatte å spire til våren, og _bladene_ ble grønne og fine, men det kom kanksje blomst på bare 5-10% av dem. 0 Siter
Sofline Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Skrevet 20. oktober 2006 Det samme skjedde hos meg for noen år siden. Det året var det ikke kuldegrader i det hele tatt i november, og da desember kom med kulde og snø var det ca 6-8 cm lange spirer på tulipanene. Jeg tenkte at nå kom de vel ikke til våren. Det som skjedde var at de fortsatte å spire til våren, og _bladene_ ble grønne og fine, men det kom kanksje blomst på bare 5-10% av dem. Håper ikke det samme skjer her. Det er heldigvis foreløpig bare en brøkdel som har kommet opp... *roper på kuldegradene* 0 Siter
Gjest Mechilah Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 De sirer fordi miljøet er helt på trynet...ikke normalt!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.