Gå til innhold

graviditet og sobril

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 34 år.Har vært veldig plaget med generalisert angst.Da jeg ble gravid sluttet jeg med seroxat for denne lidelsen.Er nå gravid i sjette måned.Har levd sunt bortsett fra at jeg i løpet av denne perioden har tatt sobril 20mg. Dette har skjedd tre ganger i forbindelse med sterk angst i visse situasjoner.Tok ingenting de tre første månedene. Alt i samråd med fastlegen.Bekymrer meg nå mye om det ufødte barnet kan ha tatt skade av dette?

Gjest kjenner_meg_igjen
Skrevet

Mest sannsynlig har denne pillebruken gått bra. Tok selv endel sovetabletter og antidepressiva, også i samråd med lege (psykiater)under ett av mine svangerskap. Barnet ble født friskt og velskapt! Han fyller 3 år i disse dager og alt er i orden med ham=) 3 sobril midt i svangerskapet er selvfølgelig ikke å anbefale, men det er heller ikke verdens undergang! Må man så må man, sier nå jeg! Barnet har det ikke godt inne i magen hvis mor har sterk angst heller! Det er heller ikke fare for misdannelser etter 3. måned så babyen tåler litt.Medikamentbruk under svangerskapet er alltid en balansegang, når legen vurderer det slik at du skal ta noe beroligende, er det nok fordi det er værre for barnet om du ikke tar det, for å si det slik. Jeg vil si at du er skikkelig uheldig hvis barnet ditt har blitt skadet etter de 3 sobrilene! Vi får huske at det er også mødre som har gjort alt helt rett under svangerskapet som får barn det er noe i veien med også...

Skrevet

Mest sannsynlig har denne pillebruken gått bra. Tok selv endel sovetabletter og antidepressiva, også i samråd med lege (psykiater)under ett av mine svangerskap. Barnet ble født friskt og velskapt! Han fyller 3 år i disse dager og alt er i orden med ham=) 3 sobril midt i svangerskapet er selvfølgelig ikke å anbefale, men det er heller ikke verdens undergang! Må man så må man, sier nå jeg! Barnet har det ikke godt inne i magen hvis mor har sterk angst heller! Det er heller ikke fare for misdannelser etter 3. måned så babyen tåler litt.Medikamentbruk under svangerskapet er alltid en balansegang, når legen vurderer det slik at du skal ta noe beroligende, er det nok fordi det er værre for barnet om du ikke tar det, for å si det slik. Jeg vil si at du er skikkelig uheldig hvis barnet ditt har blitt skadet etter de 3 sobrilene! Vi får huske at det er også mødre som har gjort alt helt rett under svangerskapet som får barn det er noe i veien med også...

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...