Gå til innhold

Hvordan koble ut ringeklokka?


Tralla

Anbefalte innlegg

Jeg jobber endel nattevakter, og er nå drittlei av 12 åringene som kommer for å selge VG og loddselgere og div unger som ringer på når jeg sover. Fungerer ikke helt med ørepropper heller. Så tenkte jeg skulle ta ut batteriet i ringeklokka. Men i "boksen" på veggen var det ikke noe batteri. Det er koblet til sikringsskapet, og på den sikringen (er bare automatsikringer i skapet), der er det bare en firkant, som ikke lett lar seg fjerne iallefall. Tør ikke dra hardt heller. Vil det da si at jeg ikke kan koble den ut? Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg gjort før. Du åpner den boksen som er utenpå. Inni boksen er det en gjær med en dings som man kan dra frem og tilbake (det er den greia som liksom smeller mot noe mettallgreier og lager lyd når noen ringer på) Det du kan gjøre er å sette noe mykt mellom fjæren og den metallgreia, så får den ikke ringt noe lyd i det hele tatt. Jeg gjorde dette når jeg bodde et sted med en sånn ringeklokke.

Nå har jeg sånn telefongreie (bor i blokk) men jeg har tatt vekk telefonen på denne, og lagt den i kjøkkenskuffen, fordi jeg hater at folk ringer på, så nå får ingen gjort det.

Vil folk noe, så bank på. Skvetter så jævlig av den ringeklokkelyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg gjort før. Du åpner den boksen som er utenpå. Inni boksen er det en gjær med en dings som man kan dra frem og tilbake (det er den greia som liksom smeller mot noe mettallgreier og lager lyd når noen ringer på) Det du kan gjøre er å sette noe mykt mellom fjæren og den metallgreia, så får den ikke ringt noe lyd i det hele tatt. Jeg gjorde dette når jeg bodde et sted med en sånn ringeklokke.

Nå har jeg sånn telefongreie (bor i blokk) men jeg har tatt vekk telefonen på denne, og lagt den i kjøkkenskuffen, fordi jeg hater at folk ringer på, så nå får ingen gjort det.

Vil folk noe, så bank på. Skvetter så jævlig av den ringeklokkelyden.

#Inni boksen er det en gjær med en dings som man kan dra frem og tilbake..#

Jøss, gjær i ringeklokka?? Imponert! ;o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Inni boksen er det en gjær med en dings som man kan dra frem og tilbake..#

Jøss, gjær i ringeklokka?? Imponert! ;o)))

Ja, jeg har bakt ringeklokka mi selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringeklokka var også koblet til en annen sikring sammen med oppvaskmaskina, så når jeg slo av den, så virker den ikke:-)

Da skal det bli rolige sovedager på meg også:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...den evige natteravn...

Ringeklokka var også koblet til en annen sikring sammen med oppvaskmaskina, så når jeg slo av den, så virker den ikke:-)

Da skal det bli rolige sovedager på meg også:-D

Et lite tips hvis du skulle ha behov for å bruke oppvaskmaskinen når du sover...

Jeg satte på en liten bryter på ledningen og kan med et trykk slå den av/på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...