Gå til innhold

langvarig smerte nederst i høyre side i magen

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 50 år som aldri tidligere har vært syk.For ca 8 mnd siden begynnte jeg å få smerter nederst i høyre side i magen. Har tatt diverse blodprøver, avføringsprøve, vært til gynekologisk undersøkelse med ultralyd og i røntgen for nyrer og urinveier uten at noe galt er funnet.Legen mener det er musklene i magen det er noe galt med, ettersom jeg begynnte på treningsstudio sist høst. Har forsøkt 4 behandlinger med akkupunktur og 8 behandlinger hos kiropraktor uten resultat.Smertene forplanter seg opp under brystet, bak i ryggen og videre ned på innersiden av låret. Har ikke vært i CT eller MR røntgen da legen mener det er bortkastet. Har vært sykemeldt min 50% siden i februar. Har du et råd til å gi meg, da jeg er frustrert over tingenes tilstand?

Fortsetter under...

Et forslag :

Muskelen iliopsoas, som tilsvarer indrefileten, springer ut fra ryggraden og bekkenet, går gjennom magen og bekkenet og fester seg på innsiden av lårbenet. Funksjonen til muskelen er å bøye i hofta, dvs å løfte kneet. Du kan ha fått akutt eller kronisk skade, f.eks. betennelse i denne muskelen etter trening/overbelastning. Det er også mulig at du har triggerpunkter i muskelen som gir utstrålende smerte. Slike triggerpunkter kan behandles effektivt med akupunktur, men de må lokaliseres nøyaktig, og de sitter dypt.

Vanlig smertemønster er : smerter i nedre kvadrant av magen, smerter i fremre del av hoften, smerter baktil mot nedre del av rygg, smerter i låret evnt helt ned til kneet.

En dyktig fysioterapeut, gjerne en som også er akupunktør NAFO og som har god kjennskap til triggerpunkter bør kunne diagnostisere og behandle dersom legen din mener dette er muskulært betinget, og andre årsaker er utelukket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...