keinstein Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Det er fordi de mener det er om å gjøre å være sær. For å gjøre seg selv interessant. 0 Siter
Gjest poltergeist Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Nei, men det er ikke så mange år siden det ble tillatt å skrive dialekt i disse sjangrene på skolen. Lurer på om det var i forb. med reform -94. "......................................." Interessant. Det skal jeg sjekke nærmere. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Når ej chatta med vennane mine skrive ej på dialekt. Syns det e mær personli på en måte. Alt anna foregår på østlandsdialekt, og det føles så kunstig i en personlig setting. Men det falle sej ikkje naturli for mej å skrive på dialekt her inne. Ditte får vær unntaket=0) Østlandsdialekt er ikke det samme som bokmål. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Østlandsdialekt er ikke det samme som bokmål. Endelig var det noen som påpekte det :-) ".........................................." 0 Siter
Gemini Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Endelig var det noen som påpekte det :-) ".........................................." En annen ting er hva østlandsdialekt egentlig er. Det er ganske mange dialekter på Østlandet. Folk på Hamar snakker annerledes enn folk i Fredrikstad, for ikke å snakke om Bærum, Fetsund eller Oslo Øst. 0 Siter
tula Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Østlandsdialekt er ikke det samme som bokmål. Jeg kaller liksom bokmål for østlandsdialekt jeg da=0) Selvfølgelig blir det feil å si! Ser det nå! Tar ydmykt (så ydmykt som bare en sunnmøring kan) til meg kritikken;) 0 Siter
Gemini Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg kaller liksom bokmål for østlandsdialekt jeg da=0) Selvfølgelig blir det feil å si! Ser det nå! Tar ydmykt (så ydmykt som bare en sunnmøring kan) til meg kritikken;) Østlandet er et stort område, med mange ulike dialekter. Hvis du tenker etter, så hører du sikkert forskjell på en fra Fredrikstad og en fra Hamar? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.