Gjest Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Mann 40 år. I mange år har hjertet slått veldig hardt og fort. For ca.2 år siden:I tillegg daglig perioder hvor hjertet slår enda fortere, med en vibrerende følelse i hjertereg. og hjertet slutter å slå noen sek.De harde slagene føles i magen og ca.hvert tredje slag slår/bobler opp i halsreg.Det stikker i hjertet. Videre kjennes alle slagene som sting rett opp midt inne i hodet. Tung pust. Mild grad av astma fra 17år. Til for ca. 1år siden brukt Ventoline i et fåtall akutte situasj. pr. år. Var da hos lungespes. og tok belastn.test. Ble stoppet etter 2 min. Oksygenopptaket sank så fort og til så alvorlig lavt nivå at legen ble skremt. Han mente astmaen var årsaken, men jeg følte ingen astmasymp. u/testen og merket heller ikke det dramatiske fallet i oksygenopptaket. Jeg sa jeg ikke trodde at astmaen medførte fallet, men han var ikke enig. Går nå kontinuerlig på astmamed. Er likevel tungpustet og føler jeg ikke får nok luft. Hjerteprobl. er forverret. Opplever at gjenstander plutselig synes å komme mot meg gjennom luften, får en flushlign. følelse i hodet og vil besvime. Min fastlege sa det kunne tyde på blod-trykksendr. I jan. var jeg til hjerte- spes. Er slank, velbygd, ser frisk ut. Sa athjertet slår hardt og fort. Han tok EKG og sa den var OK. Fikk beskjed om ikke å kjenne etter. Fikk likevel et app. på meg i et døgn. Resultat:5700 ekstraslag Beskjed: ikke unormalt. Kunne kanskje hatt en infeksjon på sinus knuten. Ingen videre behandl. e.l. Har i mange år hatt følgende: Musklene brenner når jeg bruker dem. I tillegg nummenhet. Eks.:Den armen jeg ikke ligger på: nummen, mens den jeg ligger på ikke blir det. Rart. Slike reaksj. skjer ved alle statiske ting jeg gjør.Overses brenningen får jeg kramper. Prikking. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250952-vibrerende-f%C3%B8lelse-i-hjerteregionen-med-hjertestans/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Svar til Mann 40 år. Umiddelbart kan jeg få inntrykk av at du har etablert en nervøs tilstand som konsentrerer alt du kjenner av kroppslige fenomèn i en forestilling av at du har hjertesykdom. Det meste du beskriver av symptomer kan forklares av ekstraslag (kalt "ekstrasystoler"), og det viste seg jo også at du har ca. 7-8 % slike slag i løpet av døgnet da du ble monitorert. Imidlertid synes det vanskelig å forklare at du har såpass dårlig fysisk toleranse når du blir testet på ergometersykkel. Likeså er det underlig at du får det du kaller fall i oksygenopptaket (mener du metningen ?) når du belastes. For å fullstendiggjøre bildet av din hjertetilstand bør du få utført en ekkokardiografi (ultralydundersøkelse av hjertet), for på den måten å få sikkerhet om at det ikke er holdepunkt for strukturell feil, spesielt med henblikk på klaffer og skillevegger i hjertet ditt. Hvis også dette skulle vise seg normalt, bør du ta opp med din lege hvordan du best skal kunne arbeide deg ut av situasjonen, hvilket nok vil ta deg endel tid og kreve stor innsats, spesielt på den psykiske siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250952-vibrerende-f%C3%B8lelse-i-hjerteregionen-med-hjertestans/#findComment-1990294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.