Gå til innhold

har jeg en spiseforstyrrelse?


Gjest jente 1978

Anbefalte innlegg

Gjest jente 1978

Heisann...

Jeg lurer på om jeg kan ha en spiseforstyrelse.. I dag er tredje dag uten at jeg har spist noe annet enn et vingummi inni mellom.. jeg merker at jeg iker følelsen av sulten og at jeg klarer la være... blir kvalm bare ved tanken på mat.

Jeg er ofte slik, men så går det over og jeg legger på meg igjen bare for at hele greia begynener på nytt. Jeg vet at jeg ikke har et normalt forhold til mat. Har slanket meg siden jeg var et lite barn (4.klasse). Da var jeg veldig lubben og lærerne kom med slankekurer fra ukeblader til meg.. i god tro sannsynligvis. Mamma meldte meg inn på Libra kurs fordi hun var redd jeg skulel får anoreksi. Jeg gikk ned tretten kilo mellom 6 og 7 klasse.

Jeg prøvde sulte meg selv fra tid til tid men klarte det ikke over lengre tid. En stund trente jeg så hardt at jeg mistet menstruasjonen. Når jeg ser på bilder av meg fra da ser jeg jo at jeg var tynn, men da kunne jeg se meg i speilet og hate den feite kroppen min.

Stort sett går det greit. Og jeg er glad i god mat.. jeg bare klarer ikek kose meg ordenlitg med den. Den dårlige samvittigheten for alle kaloriene jeg stapper i meg ligger alltid på lur. Jeg har prøvd kaste opp før, men får dårlig samvittighet for at jeg prøver...

De periodene jeg har hatt kjæreste har jeg spist godt og vært glad...men da har de kommentert at jeg har lagt meg ut. Nå når jeg er alene igjen, skjer det som alltid skjer.. jo mindre jeg spiser jo gladere blir jeg...

Dette er vel ikke riktig?!?

JEg tror ikek jeg har en spiseforstyrrelse, men jeg vet virklig ikke hvordan jeg skla får et normalt forhold til mat. EJg vet innerts inne alle de riktige og sunen itngene man skla gjøre.. bare klarer ikke...

Unnskyld for at innlegget ble så langt...

Klem, meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg. Innerst inne tror jeg du vet at du har en sf. Jeg er også egentlig glad i mat, men jeg klarer ikke å holde den inni meg. Dersom jeg gjør det føler jeg meg veldig dårlig. Sånn er det kanskje med deg og?? Håper du får hjelp for problemet ditt... I mellomtiden skal jeg sende masse positiv energi til deg!

Koz og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jenta 1978

Hei på deg. Innerst inne tror jeg du vet at du har en sf. Jeg er også egentlig glad i mat, men jeg klarer ikke å holde den inni meg. Dersom jeg gjør det føler jeg meg veldig dårlig. Sånn er det kanskje med deg og?? Håper du får hjelp for problemet ditt... I mellomtiden skal jeg sende masse positiv energi til deg!

Koz og klem

takk for kosleig svar.. jeg er jo litt inne på tanken ja..

Det er akkurat som du sier. Får dårlig samvittighet av å spiese mat og dårlig samvittighet av å ha dårlig samvittighet.. *puh* slitsomt..

ja ja .. vi får se..

Tusen takk for hyggelig svar hvertfall. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære jente 1978! Svært forskjellige mennesker har spiseforstyrrelser. Likevel ser vi ofte fellestrekk. Det å ha en spiseforstyrrelse betyr å være overopptatt av mat, vekt , kropp og utseende. En får en opplevelse av at en styres av slike tanker og følelser. Det blir en belastning på kroppen både psykisk og somatisk (kroppslig). Vi stiller ikke diagnoser på nettet. Jeg anbefaler deg å søke hjelp, snakke med noen du har tillit til for bedre innsikt og forståelse av dine tanker og følelser knyttet til bl.a mat, vekt osv.- lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...