Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

det høres ikke noe særlig ut nei.

Du har hatt mot til å anmelde han, så du må være en tøff person!

Jeg kan bare råde deg til å tro på deg selv og det du opplevde, uansett om "verden" danser rundt deg i sinne og forbannelse. Det er tøft selvsagt, men jeg tror det eneste man kan gjøre i en slik situasjon er å prøve å fokusere på seg selv, ellers blir man "gal" av frykt og usikkerhet.

Vær trygg på følelsene dine og instinktet ditt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251079-er-redd/#findComment-1978409
Del på andre sider

Hei,

det høres ikke noe særlig ut nei.

Du har hatt mot til å anmelde han, så du må være en tøff person!

Jeg kan bare råde deg til å tro på deg selv og det du opplevde, uansett om "verden" danser rundt deg i sinne og forbannelse. Det er tøft selvsagt, men jeg tror det eneste man kan gjøre i en slik situasjon er å prøve å fokusere på seg selv, ellers blir man "gal" av frykt og usikkerhet.

Vær trygg på følelsene dine og instinktet ditt.

Hei "beib".

Huff, det høres ut som om ting er veldig vanskelig for tida.. Føler veldig med deg! Er midt i en anmeldelse av et overgrep selv, og det er kjempetøft! Jeg er litt nysgjerrig på hva som har skjedd deg? Litt fordi jeg lurer på om vi er i samme situasjon? Selv om "min" overgriper ikke har gått til motanmeldelse (han er ikke engang avhørt enda..), men jeg føler meg liksom så alene oppi alt.. Det er visst så mye snakk rundt omkring, og jeg er livredd for en rettsak der jeg ikke skal bli trodd.. Hver dag lurer jeg på om jeg skal trekke anmeldelsen, fordi det sliter så på alt sammen.. Og sjansen for at han vil gå fri etterpå er jo ganske stor.. Har du vært igjennom en rettsak?

Det som skjedde meg, kort fortalt, er at jeg våknet til at denne personen hadde sex med meg. Han var ikke voldelig eller noe, men han tok seg rett og slett til rette og utnyttet meg når jeg sov.. En typisk "ord mot ord" sak som får meg til å tvile på om jeg kommer noen vei.. Jeg VET jo at det han gjorde var galt, han tråkket over grensene mine. Allikevel tenker jeg "er det en SÅ big deal..?!" Samtidig tenker jeg "faen, han har jo ingen rett til å ha sex meg meg når jeg ikke vil!" Er så usikker på om jeg skal la ting gå sin gang, eller om jeg skal trekke hele anmeldelsen..

Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251079-er-redd/#findComment-1989170
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei "beib".

Huff, det høres ut som om ting er veldig vanskelig for tida.. Føler veldig med deg! Er midt i en anmeldelse av et overgrep selv, og det er kjempetøft! Jeg er litt nysgjerrig på hva som har skjedd deg? Litt fordi jeg lurer på om vi er i samme situasjon? Selv om "min" overgriper ikke har gått til motanmeldelse (han er ikke engang avhørt enda..), men jeg føler meg liksom så alene oppi alt.. Det er visst så mye snakk rundt omkring, og jeg er livredd for en rettsak der jeg ikke skal bli trodd.. Hver dag lurer jeg på om jeg skal trekke anmeldelsen, fordi det sliter så på alt sammen.. Og sjansen for at han vil gå fri etterpå er jo ganske stor.. Har du vært igjennom en rettsak?

Det som skjedde meg, kort fortalt, er at jeg våknet til at denne personen hadde sex med meg. Han var ikke voldelig eller noe, men han tok seg rett og slett til rette og utnyttet meg når jeg sov.. En typisk "ord mot ord" sak som får meg til å tvile på om jeg kommer noen vei.. Jeg VET jo at det han gjorde var galt, han tråkket over grensene mine. Allikevel tenker jeg "er det en SÅ big deal..?!" Samtidig tenker jeg "faen, han har jo ingen rett til å ha sex meg meg når jeg ikke vil!" Er så usikker på om jeg skal la ting gå sin gang, eller om jeg skal trekke hele anmeldelsen..

Noen råd?

ikke trekk anmeldsen,for da kan du risikere og bli mistent for og gi falsk forklaring.det som skjedde meg har jeg skrevet her tidligere så du kan bla deg tilbake og lese.jeg har ikke vært i rettsak..saken er under etterforskning..jeg angrer på at jeg anmeldte....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251079-er-redd/#findComment-2003466
Del på andre sider

• 2 uker senere...

ikke trekk anmeldsen,for da kan du risikere og bli mistent for og gi falsk forklaring.det som skjedde meg har jeg skrevet her tidligere så du kan bla deg tilbake og lese.jeg har ikke vært i rettsak..saken er under etterforskning..jeg angrer på at jeg anmeldte....

Hei.. Føler med dere. Ikke trekk annmeldelsen. Det sier jeg ikke for at da blir dere ikke trodd, men fordi jævlen fortjener å få igjen. Jeg trakk tilbake min annmeldelse, men det var av den grunn at den var foreldet og sannsynligvis ikke ville bli gjort noe med...så jeg orket ikke gå igjennom det en gang til. Politidama sa at det hjelper for mange å bare fortelle politiet om det, og på en måte legge det igjen der, så hun trodde visst på meg uansett. Jeg har lyst til å gjøre livet hans surt på egen hånd, men det vil jo også gå ut over meg... Lykke til med rettsaker!

Klem!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251079-er-redd/#findComment-2016559
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...