Gå til innhold

Utslett på hender, føtter og munnen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg hadde feber og vanlige influensa symptomer, feberen ga seg ganske raskt. Nå har jeg fått utslett og i ansiktet, rundt munnen, litt på ørene og på hender og tær. Fingertuppene og tærne har stikkenede små blemmer som det er væske i. Tungen har også noe utslett og er ganske hoven. Føler meg litt svimmel og slapp. Noen tips om hva det kan være og hva jeg kan gjøre?

Gjest dra til legen
Skrevet

Du bør til legen, høres ut som om du har fått "munnogkløvsyke".

Skrevet

hei

ungene mine hadde akkurat det samme nettop. edt var munn ,hånd og fotsyken..nå flasser di i hender og føtter.

- det er virus, helt ufarligt og ingen behandling.

men du kan jo sjekke med legen for sikkerhetsskyld

Skrevet

Du bør til legen, høres ut som om du har fått "munnogkløvsyke".

vill bare si att munn og kløvsyke går på dyr og er ganske sjeldent hvis det ikke er utryddet..

Gjest dra til legen
Skrevet

vill bare si att munn og kløvsyke går på dyr og er ganske sjeldent hvis det ikke er utryddet..

Det gjør det absolutt IKKE.

Her er det stadig utbrudd av munn- og kløvsyke i barnehagene og på skolen, barna får sår i munn, inni hender og under beina, pluss at de blir skikkelig syke.

Så der er det nok du som ikke er oppdatert.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Det KAN være "hand-foot-mouth-disease". Vanligvis er det småbarn som får dette. Syldes et ufarlig virus som er litt i slekt med koppeviruset. Sykdommen forsvinner av seg selv, og det finnes ingen behandling annet enn febernedsettende. "Hvitvask " kan lidre kløende blemmer. Dersom du blir værre de neste dager får du gå til fastlegen din for en sjekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...