Marina83 Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Har hatt smerter i hoft/sete i en lenger periode (3-4 uker). Var hos lege på fredag, og han mente jeg hadde fått en betennelse i muskelen, pga en liten lengdeforskjell på beina.(feil belastning) Jeg fikk resept på naproxen og paracett. Har nå tatt angitt dose siden fredag, men det hjelper ikke ¨på smertene i det hele tatt. Jeg tar 500 mg naproxen morgen og kveld, samt 1-2 paracett 4 ganger daglig. Det kjennes ut som muskelen henger seg opp, og jeg får en grusom krampe i muskelen, før den slapper av igjen. Utenom krampene kjennes det ut som jeg er støl og øm i hele beinet, har også smerter som iser, og det kjennes til tider ut som jeg har vokseverk. Å legge seg ned, og komme seg ut av senga, samt ut av sitteposisjon gjør veldig vodt. Jeg begynner å bli ganske utålmodig, da jeg har vedlig mye å gjøre på både skole og jobb (jeg står 7 timer i strekk på jobb). Jeg har ikke tid til å bli hindret av smerter som aldri går over. Fikk også beskjed av legen at det ettervert vil være mulig å tilpasse en såle jeg kan ha i skoen, så lengdeforskjellen på beina blir lik. Vil smertene mest sannsynlig komme tilbake så fort jeg ikke bruker såle? Har du forslag til hva jeg kan gjøre (øvelser osv) for at smertene skal gå over fortest mulig? Håper du kan hjelpe meg! 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Mye av det du beskriver gjør at jeg tenker litt på om det kan være isjas du har. Dette skyldes en bukende mellomvirvelskive i korsryggen. Ikke alltid har man smerter i ryggen, det kanhende at smerten kun sitter langs isjasnerven; dvs i sete-muskelen og ned i benet. Det er typisk at smerten er værst ved krum rygg, sitting og opp fra sittende er ofte værst. Å gå i ulendt terreng, samt å holde ryggen svai ved løfting og sitting er viktig. Dersom smerten ikke klinger av, bør du få fastlegen til å gjøre en rygg/isjas-undersøkelse. Smerter i setet/hoftekulen kan også være slimpose-betennelse. Kanhende bør du henvises til en fysioterapeut som kan undersøke deg nærmere, og hjelpe til med opptrening. Medisinene du har fått, kan være gunstig for alle dissse lidelsene, så du kan fortsette med disse. Dersom du blir nummen/følelsesløs, eller mister muskelkontrollen bør du bestille legetime umiddelbart. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.