Gjest Det lurer jeg på nå Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 På flere medisiner står vektøkning som en av bivirkningene. F.eks står det i pakningsvedlegget til Tolvon. Men er det selve medisinen som gjør at man går opp i vekt, eller er det at man kan få mer apetitt og dermed spiser mer? Man går vel ikke opp i vekt om man spiser det samme som før og er i like mye aktivitet? 0 Siter
Gjest ...står det i Felleskatalogen Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Vektøkningen skyldes vannansamliger i kroppen. 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Dersom en medisin påvirker stoffskiftet, kan vektendringer skje selv om vedkommende spiser og trener som normalt. Alle har vi en grunnforbrenning, som er de kaloriene kroppen forbrenner når man er i hvile og under normale temperaturforhold. Hvis denne grunnforbrenningen reduseres av en medisin vil man gå opp i vekt. Og vice versa. Gitt at det andre er konstant selvsagt. Men husk nå på at vektøkning ikke er en veldig hyppig bivirkning ved bruk av Tolvon. Færre enn 1 av 100 opplever dette. 0 Siter
Gjest Det lurer jeg på nå Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Dersom en medisin påvirker stoffskiftet, kan vektendringer skje selv om vedkommende spiser og trener som normalt. Alle har vi en grunnforbrenning, som er de kaloriene kroppen forbrenner når man er i hvile og under normale temperaturforhold. Hvis denne grunnforbrenningen reduseres av en medisin vil man gå opp i vekt. Og vice versa. Gitt at det andre er konstant selvsagt. Men husk nå på at vektøkning ikke er en veldig hyppig bivirkning ved bruk av Tolvon. Færre enn 1 av 100 opplever dette. Takk for svar. :-) Nå går jeg ikke på Tolvon (gjorde det tidligere), men Surmontil. Vet du om det samme gjelder der? 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Takk for svar. :-) Nå går jeg ikke på Tolvon (gjorde det tidligere), men Surmontil. Vet du om det samme gjelder der? Ja, Surmontil kan dessuten gi appetittøkning og føre til at man spiser mer... Håper allikevel at effekten er god hos deg, da kan man leve med noen bivirkninger vel ? 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Vektøkningen skyldes vannansamliger i kroppen. Hvor står det ? Kan ikke finne det nevnt der. Ser bare et ødem er en sjelden ( 0 Siter
Gjest Det lurer jeg på nå Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Ja, Surmontil kan dessuten gi appetittøkning og føre til at man spiser mer... Håper allikevel at effekten er god hos deg, da kan man leve med noen bivirkninger vel ? Jeg har ikke merket apetittøkning, men har bare gått på dem siden onsdag. Jeg har vært ufattelig plaget med magen, og skal derfor se om disse kan roe den litt ned. Hittil ser det lovende ut. Men det er altså bare 1 av 100 (ca.) som går opp i vekt ved bruk av Surmontil, samme som ved bruk av Tolvon? 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har ikke merket apetittøkning, men har bare gått på dem siden onsdag. Jeg har vært ufattelig plaget med magen, og skal derfor se om disse kan roe den litt ned. Hittil ser det lovende ut. Men det er altså bare 1 av 100 (ca.) som går opp i vekt ved bruk av Surmontil, samme som ved bruk av Tolvon? Nei, vektøkning er noe vanligere med Surmontil. P.s. www.felleskatalogen.no er tilgjengelig og nyttig for alle. 0 Siter
Gjest wiggum Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Dersom en medisin påvirker stoffskiftet, kan vektendringer skje selv om vedkommende spiser og trener som normalt. Alle har vi en grunnforbrenning, som er de kaloriene kroppen forbrenner når man er i hvile og under normale temperaturforhold. Hvis denne grunnforbrenningen reduseres av en medisin vil man gå opp i vekt. Og vice versa. Gitt at det andre er konstant selvsagt. Men husk nå på at vektøkning ikke er en veldig hyppig bivirkning ved bruk av Tolvon. Færre enn 1 av 100 opplever dette. Bra 1 av 100? Hvor har du det fra? Tror nok at vektøkning av Tolvon er mye vanligere enn det. 0 Siter
Gjest fibrodama Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Ved enkelte 'lykkepiller' er det iallefall slik at metthetsfølelsen blir forstyrret. Dvs en føler seg sulten hele tiden, og da er det jo fort gjort å spise for mye, hvis en ikke er klar over det. 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Bra 1 av 100? Hvor har du det fra? Tror nok at vektøkning av Tolvon er mye vanligere enn det. Felleskatalogen. Statistikk basert på rapporterte bivirkninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.