Gå til innhold

Blødning etter fjerning av livmor.


Nosha

Anbefalte innlegg

Det er snart 8 uker siden jeg ble operert.Fjernet livmor, beholdt eggstokkene,ledere og

livmorhalsen(hadde flere muskelknuter).

Det har godt bra siden, men nå fikk jeg litt bløding fra skjeden,jeg ble redd selvom fikk beskjed fra legen som opererte at det var mulig for blødning de tre første månder,i perioden med menstruasjon.Over det må jeg eventuelt ta en celleprøve. Jeg gjorde litt husarbeid, litt vask og løft. Jeg er redd for at,kansje det var årsaken til blødningen? Jeg er usikker! Når kan man også begynne å kjøre bil?. Jeg er sykmeldt nå. Jeg har ikke hatt samleie enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chance1365380587

Tror det er vanlig med blødninger ganske lenge. Jeg vasket huset og styra litt uken etter operasjonen, og da ble det litt mye. Fikk mye smerter og blødde fra navelen, hvor de hadde gått inn. Fikk beskjed om å ta det med ro.Men åtte uker etter da?! Da var jeg i full aktivitet med trening (trener mye), sex og alle normale aktiviterer. Tror ikke det er noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis livmorhalsen står tilbake kan det komme månedlige blødninger, også etter de første tre måneder. Har det vært noen spesiell grunn til så lang sykmelding? Fire uker er det vanlige hos oss, og du kan kjøre bil, ha samleie og faktisk leve et helt normalt liv uten restriksjoner. Celleprøve skal du ta hvert 3.år som før.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...