Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en problem,det er at når jeg skal på do så renner det blod fra endetarmen,jeg sier renner for det gjør faktisk det,drypper skikkelig hvis jeg setter meg på huk for å se etter hva det er.

Jeg har ikke vondt og hemorider tror jeg det ikke er for ser ingenting på utsiden.

Det blør mest etter at jeg har hatt avføring men kan ellers også få blod på papiret når jeg tørker der. Dette er veldig flaut,jeg tør bare ikke å gå til legen,er 28år og det å gå til legen å vise frem noe av det mest private er helt grusomt.

Jeg fikk for noen dager siden turt å vise dette til mannen min,var flaut nok bare det å sitte med hele min ende i en lyskaster.

Men han kom med en god ide da og skrive til en lege her på nettet for da trenger jeg i hvertfall ikke vise meg!!!

Jeg håper jeg har forklart meg godt nok til at du kansje kan ha en misstanke om hva det er.

Hilsen Cecilie

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Mest sannsynlig har du noen indre hemorider som blør hver gang det passerer avføring. Dersom avføringen og fordøyelsen ellers er normal, og du har god allmenntilstand ( ikke vekttap, lav blodprosent, smerter og kvalme eller nattesvette), kan du en periode prøve f.eks Scheriproct stikkpiller. Dersom blødningen vedvarer bør du nok kontakte fastlegen din. Husk at for oss leger er dette en "vanlig" problemstilling. Legen vil sannsynligvis sjekke en blodprøve, og kjenne forsiktig opp i endetarmen med en finger. Så vil han trolig henvise deg for en rectoskopi; der det tittes opp i endetarmen via et tynt rør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...