smurf78 Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Noen som har oppskrift på en good eplekake? Klarer fint å lete frem oppskrifter selv på nettet, men vil gjerne ha en oppskrift som noen har bra erfaring med. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Flisas! 3 egg og 3 dl sukker - vispes til eggedosis sikt i 4 dl hvetemel og 3 ts bakepulver. Rør inn med en slikkepott - men ikke "drep" lufat og til slutt rører du inn 75 gr smeltet margarin og 1 dl melk - og 2 epler i litt store terninger med skallet på. Ha oppi rund smurt form (Ø 28 cm)strø godt med kanel og sukker på - eller perlsukker. Stekes i 180 grader i ca 40 minutter. - flisa Ufattelig god. Har laget den tre-fire ganger på en måned eller noe. Nam! 0 Siter
Gjest goood kake! Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Søk her på flisas eplekake. 0 Siter
Gjest goood kake! Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Flisas! 3 egg og 3 dl sukker - vispes til eggedosis sikt i 4 dl hvetemel og 3 ts bakepulver. Rør inn med en slikkepott - men ikke "drep" lufat og til slutt rører du inn 75 gr smeltet margarin og 1 dl melk - og 2 epler i litt store terninger med skallet på. Ha oppi rund smurt form (Ø 28 cm)strø godt med kanel og sukker på - eller perlsukker. Stekes i 180 grader i ca 40 minutter. - flisa Ufattelig god. Har laget den tre-fire ganger på en måned eller noe. Nam! lol Der var den ja. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 lol Der var den ja. Ja, den er himmelsk. 0 Siter
smurf78 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Skrevet 23. oktober 2006 Flisas! 3 egg og 3 dl sukker - vispes til eggedosis sikt i 4 dl hvetemel og 3 ts bakepulver. Rør inn med en slikkepott - men ikke "drep" lufat og til slutt rører du inn 75 gr smeltet margarin og 1 dl melk - og 2 epler i litt store terninger med skallet på. Ha oppi rund smurt form (Ø 28 cm)strø godt med kanel og sukker på - eller perlsukker. Stekes i 180 grader i ca 40 minutter. - flisa Ufattelig god. Har laget den tre-fire ganger på en måned eller noe. Nam! ser i alle andre eplekaker at det er 3-5 epler. 2 hørtes litt lite ut. Men man kan vel tilsette mer? Og jeg liker ikke å tilsette eplene rett i røra, men å dandere de pent i formen. 0 Siter
Atene Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Denne er supergod, og den eneste eplekaken jeg vet om som faktisk er bedre dagen etter: Lag mørdeig (du finner sikkert en oppskrift på nettet et sted). Kle bunn og kanter i en kakeform, fyll med eplebiter og vaniljekrem. Stekes i 45 minutter sånn cirka. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 ser i alle andre eplekaker at det er 3-5 epler. 2 hørtes litt lite ut. Men man kan vel tilsette mer? Og jeg liker ikke å tilsette eplene rett i røra, men å dandere de pent i formen. For meg holdt det med to epler. Du kan selvsagt dandere dem, men de vil synke ned i røra uansett. Jeg har både skjært eplene i terninger og blandet i røra, og skjært det i skiver og lagt oppå. Når jeg skjærte dem i skiver, seg de bare ned mot midten under steking, slik at det ikke ble noe epler langs kanten. Når jeg skar i terningen og blandet i røren først, ble eplene mye bedre fordelt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.