Gjest hjertesorg.tripod.com Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har en gjestebok på en nettside jeg har laget. Men de siste to ukene har den vært overflommet av spam (på engelsk). Er det noe jeg kan gjøre for å få slutt på dette? 0 Siter
Prozak Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Jepp. Legg inn et script som genererer en tilfeldig tallkombinasjon, som vises der hvor man skriver innlegget, og som vedkommende må skrive inn for å få sendt innlegget. En bekreftelseskode, altså. "......................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Endre variabelnavnene og koden litt, dele opp variabler så du får flere. 0 Siter
Gjest hjertesorg.tripod.com Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Jepp. Legg inn et script som genererer en tilfeldig tallkombinasjon, som vises der hvor man skriver innlegget, og som vedkommende må skrive inn for å få sendt innlegget. En bekreftelseskode, altså. "......................................." Ehh... ja, og hvordan finner jeg et sånt script da? 0 Siter
Gjest hjertesorg.tripod.com Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Endre variabelnavnene og koden litt, dele opp variabler så du får flere. Ja, høres like lurt ut som forslaget nedenfor. Men jeg skjønner overhodet ikke noe av hvordan jeg gjør det! Kan noen gi meg dette med en teskje? 0 Siter
birdie Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Med slike gjestebøker, som du ikke selv administrerer, så er det ikke stort å gjøre, dessverre. Om du har mulighet til å installere en gjestebok selv fra scratch så kan du f.eks. prøve BellaBook, som du finner her: http://tutorialtastic.co.uk/category/8 Den krever ikke database, og har flere valg i administrasjonsdelen som hjelper deg å bekjempe spam. 0 Siter
keinstein Skrevet 4. november 2006 Skrevet 4. november 2006 Ja, høres like lurt ut som forslaget nedenfor. Men jeg skjønner overhodet ikke noe av hvordan jeg gjør det! Kan noen gi meg dette med en teskje? Hvis du ikke vet det fra før, så kan det tyde på at du heller skal finne noen som kan det. En rutine i ASP heter Web Wiz CAPTCHA form eller noe sånt, og finnes på ulike scriptsider. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.