Gå til innhold

sykepenger uteblir - helst svar ASAP


bflyw

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er langtidssykemeldt, men har problemer med å få forrige måneds utbetaling. Jeg flyttet fra en kommune til en annen 14 mars. Jeg hadde en sykemelding 1 - 13 mars - denne har mitt nye trygdekontor betalt ut. Neste sykemelding (14 mars - 28 mars) har jeg ikke fått utbetalt.

Når jeg ringer trygdekontoret sier de: Beklager - vi har ikke mottatt bekreftelse fra legen om forlengelse av sykemelding (det blå skjemaet), men vi har alt annet (det grønne fra meg - og alle andre bekreftelser fra legen...dette er en samenhengende sykemelding fra 6 juni 2000). Det er ikke mer vi kan gjøre før vi får det skjemaet.

Legen sier: Vi sendte det til ditt gamle trygdekontor - det er ikke mer vi kan gjøre.

Mitt gamle trygdekontor sier: Det skjemaet har vi sendt videre til ditt nye trygdekontor, så dette har ikke vi noe mer med å gjøre.

pr i dag er det 20 dager siden pengene skulle vært utbetalt. Jeg er fullstendig blakk. (Har hittil lånt 2000 kr for å kunne betale mine utgifter). Hvilke rett har jeg her - når alle fraskriver seg sitt ansvar? Er det riktig at trygdekontorene bare sitter på rumpa og venter på at skjemaet dukker opp - år det er i deres system det har forsvunnet? (mitt nye TK har ikke vært i kontakt med mitt gamle - eller med legen...)

Hva med neste måneds utbetaling? Kan de betale meg da - når det har blitt et 'hull' i sykemedingen (Neste blir jo da en forlengelse på en sykemelding de sier de ikke har bekreftelse på?)

Nå har jeg ringt frem og tilbake til de to kontorene og legen ca annenhver dag i over to uker - hvor lenge må jeg holde på? Jeg har ikke råd til bare å sitte å vente -hva skal jeg gjøre?????

-frustrert-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...