Gjest GA Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 NÅ kommer det mye spam, nå! Skjønner ikke helt hvordan jeg skal sperre det, bruker Opera-mail og broadpark... Vil helst slippe å skifte e-mailadresse, men nå blir jeg visst snart nødt. Hjelp? 0 Siter
citoyen Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har lagt merke til at det er ekstra mye spam som går gjennom alle filtre for tiden. Mye av det ser ut til å være spam som ikke er ment til å selge noe, men rett og slett sendes kun for å bryte ned den statistiske filtreringen i spamfiltre, for å gjøre den mindre motstandsdyktige. Det er få måter å unngå dette på uten å samtidig risikere å sperre ute mail som ikke er spam. Å skifte epost-adresse holder en stund, men etterhvert vil den også garantert bli plukket opp av spammerne, og da er det like ille igjen. 0 Siter
Femma Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Broadpark her også, og ja, jeg har merket økning den siste uka. Men jeg slipper heldigvis å få alt ned på maskina, takket være mailwasher. 0 Siter
keinstein Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Det fins ingen måter å stoppe det på utenom å sørge for kryptering av adressen din på sider hvor den opptrer. Forsøk viser at adresser som opptrer ukryptert på sider vil få spam i løpet av et par uker, mens krypterte kan leve i årevis uten spam. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Broadpark her også, og ja, jeg har merket økning den siste uka. Men jeg slipper heldigvis å få alt ned på maskina, takket være mailwasher. Hva er mailwasher? 0 Siter
Femma Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Hva er mailwasher? http://www.firetrust.com/firetrustpro.html 0 Siter
keinstein Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har lagt merke til at det er ekstra mye spam som går gjennom alle filtre for tiden. Mye av det ser ut til å være spam som ikke er ment til å selge noe, men rett og slett sendes kun for å bryte ned den statistiske filtreringen i spamfiltre, for å gjøre den mindre motstandsdyktige. Det er få måter å unngå dette på uten å samtidig risikere å sperre ute mail som ikke er spam. Å skifte epost-adresse holder en stund, men etterhvert vil den også garantert bli plukket opp av spammerne, og da er det like ille igjen. http://www.secureworks.com/analysis/spamthru/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.