Gjest rota Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Jeg har funnet ut at jeg har husstøvallergi. Men når jeg leser om allergi, så er symptomene som regel enten utslett, eller rennende nese, tett nese, kløende øyne. Jeg reagerer med at kroppen stivner, og det føles som den rister. Så får jeg en slags indre uro, samt intens kløe på de 3 stedene på kroppen vi har hårvekst. Dette er spesielt når jeg legger meg i en seng hvor det er masse støv. Etter at jeg har støvsugd og skiftet sengeklær, så er det litt bedre noen netter, men så setter det i gang for fult igjen. Nå har jeg flyttet over på sofaen. Den er av skinn og dermed lettere og vaske. Hvis jeg ligger i sengen og får slike kraftige allergiplager og jeg står opp og legger meg på sofaen, så går det over veldig fort. Er jeg borte hos folk og sitter i en stoffsofa, kan jeg også få slike symptomer, så jeg velger kjøkkenstoler der det lar seg gjøre. Er dette normal reaksjon, og er det noe medisin som kan hjelpe mot dette? Det rare er at noen ganger så kan jeg ha sovnet og våkner da av at kroppen rister, og må stå opp og legge meg på sofaen. Jeg har også vært inne på at det kunne være noen strålinger fra vannrørene som går like ved sengen, men siden jeg også får dette ved berøring av gamle støvete permer på jobben, har jeg funnet ut at det må være støvallergi. Hva tror legen om dette? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25132-uvanlig-allergisymptom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Kjære rota Du har helt rett - dette er meget uvanlig som allergisymptom. Det kan tenkes at det ikke akkurat er allergi du har, men en annen type reaksjon på store mengder støv. Jeg har ingen god forklaring på de plagene du har, men så lenge du selv har funnet ut av hvordan du skal takle det, er jo det det aller beste. Stråling har jeg liten greie på så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25132-uvanlig-allergisymptom/#findComment-104631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.