hidi Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Har du masse penger å sløse bort... Hvis du kan betale så mye så burde du bruke de på de som kan barn! 0 Siter
hidi Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 25kr??? Hvilket århundre lever du i????? Skjønner jeg lever i et annet århundre.... Men at prisene har steget så mye. Hjelp! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 Er du helt på styr! tjuefem kroner passer bedre Da jeg fikk min første jobb på 80-tallet, fikk jeg langt mer enn 25 kroner timen. Så det blir nok litt for smått, ja. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 jeg ser folk reagerer på at det blir 200 kroner i timen, men at du forsvarer det med at det er et stykke for vedkommende å sykle. Beregn heller antatt tid fra 13åringen drar hjemmefra til h*n er hjemme igjen. Det er jo også forskjell på dette og om det hadde vært en fast jobb. Betal litt ekstra, og så kan du jo si "siden det blir et stykke å sykle og det er en kjempetjeneste du gjør for meg", så skjønner h*n iallfall at det ikke blir slike oppdrag til den betalingen hver gang Godt poeng, takk! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 Har du masse penger å sløse bort... Hvis du kan betale så mye så burde du bruke de på de som kan barn! Hva mener du med det? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 Hva om du tenker 100 kr timen, og så ser du hvor lang tid hun bruker, og betaler deretter? Det er en god idé. Tror jeg skal høre med moren hennes også, hva hun synes. Det er ei fornuftig dame. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 Jeg synes 200kr er akkurat passe. Du er i klart mindretall her. Vi har nok tenkt litt annerledes. ;o) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Du er i klart mindretall her. Vi har nok tenkt litt annerledes. ;o) Jeg ser at jeg er i klart mindretall, og det overrasker meg ikke når det gjelder akkurat et sånt spørsmål, men jeg synes likevel 200kr er en grei pris. Evnt 150kr, men 100kr er for lite mener jeg. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 Jeg ser at jeg er i klart mindretall, og det overrasker meg ikke når det gjelder akkurat et sånt spørsmål, men jeg synes likevel 200kr er en grei pris. Evnt 150kr, men 100kr er for lite mener jeg. Jeg er også redd for at 100 kroner er litt kleint i dette tilfellet. Hadde det vært snakk om timelønn, altså i en langvarig og regelmessig jobb, ville det selfølgelig blitt noe helt annet. 0 Siter
frosken Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Ja, sånn timebetalingsmessig er det skyhøyt. Men hun må jo komme seg dit det deles ut også, og det er et stykke med sykkel...og den timen er bare en beregning fra meg. Kanskje bruker hun mer? Eller mindre... Vanskelig å beregne. Men sånn generelt vil jeg heller betale litt for mye enn litt for lite, i hvert fall. Og hun gjør meg virkelig en stor tjeneste ved å gjøre det for meg. Flink, hyggelig jente som jeg gjerne påskjønner litt. Da hadde jeg betalt 200,- og samtidig sagt noe om nettopp det du skriver... Det er noe meg å gi realistiske forventninger til hva man kan regne med av lønn i ulike situasjoner, men samtidig føle at man har gjort ordentlig opp for seg. Kan du sende henne hit for å rydde huset mitt??? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er også redd for at 100 kroner er litt kleint i dette tilfellet. Hadde det vært snakk om timelønn, altså i en langvarig og regelmessig jobb, ville det selfølgelig blitt noe helt annet. "Hadde det vært snakk om timelønn, altså i en langvarig og regelmessig jobb, ville det selfølgelig blitt noe helt annet." Men jeg synes det er feil å snakke om timelønn når hun kun skal jobbe i en time. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 "Hadde det vært snakk om timelønn, altså i en langvarig og regelmessig jobb, ville det selfølgelig blitt noe helt annet." Men jeg synes det er feil å snakke om timelønn når hun kun skal jobbe i en time. Nemlig. Jeg tar jo selv langt høyere lønn for enkeltoppdrag enn for timearbeid. ) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 Da hadde jeg betalt 200,- og samtidig sagt noe om nettopp det du skriver... Det er noe meg å gi realistiske forventninger til hva man kan regne med av lønn i ulike situasjoner, men samtidig føle at man har gjort ordentlig opp for seg. Kan du sende henne hit for å rydde huset mitt??? Ja, det er akkurat det som er saken. Og i forhold til å videreformidle tjenestene: Jeg kan skrive deg på liste. ) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Nemlig. Jeg tar jo selv langt høyere lønn for enkeltoppdrag enn for timearbeid. ) akkurat 0 Siter
Piraye Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Om det er litt stress for jenta å få gjort dette, så synes jeg det høres fint ut. Egentlig uansett. Bedre å betale litt for mye enn litt for lite! ;P 200,- holder ikke lenge nå om dagen.. 0 Siter
ariadne Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 200.- ville vært passe for min 14-åring i hvertfall. Ungdommen har tilgang på mer penger enn for noen år siden, det må man forholde seg til. Jeg husker en idealistisk venninne av meg som datteren min hadde hjulpet et par timer, hun var kanskje 11 år da. Hun ble tilbudt et brukt Donald-blad som betaling. Min høflige datter takket pent nei, men hjalp henne aldri igjen. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Skrevet 25. oktober 2006 200.- ville vært passe for min 14-åring i hvertfall. Ungdommen har tilgang på mer penger enn for noen år siden, det må man forholde seg til. Jeg husker en idealistisk venninne av meg som datteren min hadde hjulpet et par timer, hun var kanskje 11 år da. Hun ble tilbudt et brukt Donald-blad som betaling. Min høflige datter takket pent nei, men hjalp henne aldri igjen. Et brukt Donald-blad? Hehehe. Fint å høre fra noen som har barn i den aldersgruppen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.