Gå til innhold

NHD - lurer litt til


null

Anbefalte innlegg

Hei !

Du svarte meg på et innlegg lenger nede - "klinisk psykolog". Da skrev du at hvis jeg ikke åpnet meg, begynte å snakke, ville han sannsynligvis avbryte terapien og be meg komme tilbake når jeg er "rede".

Men jeg er bare 16 år, og MÅ gå til han - ifølge BUP, foreldre, lege osv. Men hvis jeg altså ikke klarer å snakke, vil jeg da slippe ? Det er forøvrig ikke bare han jeg ikke klarer å snakke med, det gjelder de fleste. Er så redd for at de skal legge meg inn - har hørt at man kan gjøre det dersom poliklinsk arbeid ikke fører frem.

Har vært innlagt på SBU og sykehus tidligere, har anoreksi. Vil de kunne legge meg inn bare fordi jeg ikke orker å åpne meg ?

Værsåsnill å ikke svar hvis du synes at jeg stiller dumme spørsmål, mener ikke å være til bry.

vennlig hilsen null

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du så redd for å snakke? Det er veldig tøft å åpne seg, jeg vet det, men du får det garantert bedre etterpå. Velger du altså å ha det jævlig i lang tid, istedenfor en kort periode.

Snakk ut, du kan f.eks starte her på disse sidene, anonymt, så kanskje du tørr til en du sitter ovenfor til slutt. Det eneste som skjer er at noen forstår deg, er ikke det litt ok da, er det ikke det du trenger innerst inne.

Livet er tøft, men vi er mange som sliter med litt av hvert, ingen er alene om sitt.

Del dine problemer med andre som forstår. Det er det medmennesker er til for.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom du ikke greier å snakke, må en finne på noe annet. Innleggelse kan være et alternativ. ikke fordi du ikke greier å åpne deg, men fordi det er nødvendig fordi du har en sykdom.

Anbefaler deg sterkt å begynne å prate. Du trenger jo ikke komme inn på det vanskeligste på de første 40 timene, men en del mer dagligdagse problemer kan du vel begynne å fortelle om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...