flisa Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/25/480842.html Kjenner opptil fler som ikke har drept kona si så unga så det som hadde trengt penger.....og som også har betalt skatt. Herreminhatt 0 Siter
birdie Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg tror på at man skal få anledning til å forsvare seg, som man har det her hjemme. De summene som nevnes er ikke akkurat skyhøye målt opp mot norske standarder, vil jeg tro (har heldigvis ikke erfaringsgrunnlag). Så har du jo også dette argumentet: - Man må også vurdere fremtidige saker. Hvis det etterlates et inntrykk blant pakistanske advokater at norske klienter som er tiltalt i pakistan ikke betaler for seg, så vil det få betydning også for andre pakistanere som havner i trøbbel der nede. 0 Siter
Prozak Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Nå må du gi deg, flisa. Du kjenner _ingen_ norske statsborgere som ikke har fått rettshjelp av staten. Noe annet er at disse pakistanske advokatene åpenbart utnytter at han er norsk. Kom ikke å si at 6000 kr. time er en pris de i noe som helst tilfelle ville fått som advokat for pakistanske klienter. "......................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg tror på at man skal få anledning til å forsvare seg, som man har det her hjemme. De summene som nevnes er ikke akkurat skyhøye målt opp mot norske standarder, vil jeg tro (har heldigvis ikke erfaringsgrunnlag). Så har du jo også dette argumentet: - Man må også vurdere fremtidige saker. Hvis det etterlates et inntrykk blant pakistanske advokater at norske klienter som er tiltalt i pakistan ikke betaler for seg, så vil det få betydning også for andre pakistanere som havner i trøbbel der nede. "De summene som nevnes er ikke akkurat skyhøye målt opp mot norske standarder, vil jeg tro (har heldigvis ikke erfaringsgrunnlag)." Det var vel snakk om at disse pakistanske advokatene av en eller annen grunn hadde blitt gitt mulighet til å ta 6000 kr. i timen. I Norge er 800,- et mer vanlig beløp. "......................................" 0 Siter
birdie Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 "De summene som nevnes er ikke akkurat skyhøye målt opp mot norske standarder, vil jeg tro (har heldigvis ikke erfaringsgrunnlag)." Det var vel snakk om at disse pakistanske advokatene av en eller annen grunn hadde blitt gitt mulighet til å ta 6000 kr. i timen. I Norge er 800,- et mer vanlig beløp. "......................................" Bitteliten forskjell der, ja.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 "De summene som nevnes er ikke akkurat skyhøye målt opp mot norske standarder, vil jeg tro (har heldigvis ikke erfaringsgrunnlag)." Det var vel snakk om at disse pakistanske advokatene av en eller annen grunn hadde blitt gitt mulighet til å ta 6000 kr. i timen. I Norge er 800,- et mer vanlig beløp. "......................................" Prisene er fra en tusing om du nøyer deg med en fullmektig til 1750,- for senioradvaokat. Er midt oppe i noe advokatstyr nå. 0 Siter
flisa Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Skrevet 25. oktober 2006 Nå må du gi deg, flisa. Du kjenner _ingen_ norske statsborgere som ikke har fått rettshjelp av staten. Noe annet er at disse pakistanske advokatene åpenbart utnytter at han er norsk. Kom ikke å si at 6000 kr. time er en pris de i noe som helst tilfelle ville fått som advokat for pakistanske klienter. "......................................." Han er ikke norsk statsborger 0 Siter
Prozak Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Han er ikke norsk statsborger Fra artikkelen du linket til: "Nå ber den norske statsborgeren om mer penger fra Fylkesmannen for å få dekket advokatutgiftene. - Denne mannen risikerer å bli drept i Pakistan hvis han blir funnet skyldig, han er norsk statsborger og har ingen egne midler til å betale. Han har betalt skatt i årevis. Nå er det på tide at samfunnet betaler ham tilbake. " "........................................" 0 Siter
flisa Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Skrevet 25. oktober 2006 Fra artikkelen du linket til: "Nå ber den norske statsborgeren om mer penger fra Fylkesmannen for å få dekket advokatutgiftene. - Denne mannen risikerer å bli drept i Pakistan hvis han blir funnet skyldig, han er norsk statsborger og har ingen egne midler til å betale. Han har betalt skatt i årevis. Nå er det på tide at samfunnet betaler ham tilbake. " "........................................" Jeg har blandet han med en annen. Jeg tenkte på han som drepte moren til de to jentene i Nord-Norge. 0 Siter
Prozak Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har blandet han med en annen. Jeg tenkte på han som drepte moren til de to jentene i Nord-Norge. Fort gjort. ".................................." 0 Siter
flisa Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Skrevet 25. oktober 2006 Fort gjort. ".................................." Det er i alle fall lurt å innrømme det -*pust, pes* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.