Gå til innhold

Hormonstyrt Atypisk Migrene

Anbefalte innlegg

Fant et innlegg her fra tidligere (URL: http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=showQA:QAEntryId=3010780)

Og jeg har hatt AKKURAT samme erfaring som vedkommende, selv om mine anfall varte lenger. Mine bygde seg opp med ubehag og oppblåsthet (ekstrem, til det latterlige), med påfølgende voldsomme stikkende smerter og oppkast og ofte diare. Alt måtte ut, liksom. Hver 2-6 uke. Dette varte i nesten tre år for meg, og jeg hadde gastroskopi, blodtester, allergitester, diettforandringer og fiberdrikker kastet mot meg av forskjellige leger, inntil jeg (urelatert) sluttet med p-piller. Da gikk det helt over. Jeg var ikke lenger oppblåst, og all smerte og oppkastsjauer forsvant som dugg for solen, til min komplette overraskelse og lettelse. Jeg har forsøkt annen hormonell prevensjon senere (Nuvaring) uten hell. Følte meg umiddelbart uvel. Er det da en sammenheng mellom denne voldsomme reaksjonen på p-piller og hormonstyrt migrene? Eller er det to forskjellige ting? Og hvorfor råder ikke leger kvinner med slike symptomer til å forsøke et opphold med p-pillene for å se om det hjelper? Istedet får man jo bare vite at man har irritabel tarm eller lignende, vage sykdomsretninger. Det må jo være flere av oss?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251396-hormonstyrt-atypisk-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...