Gå til innhold

vitaminmangel


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Jeg ser på "Du blir hva du spiser" som går på TV3 nå, og Gillian (eræringsfysiologen) kunne se på tungen til en person om de mangler noen typer vitaminer. Finnes det noe link om dette?

Jeg vurderer å ta en tur til legen for å få sjekket om jeg mangler noe stoffer/vitaminer, men hvordan sjekker de sånt? Antar at det er gjennom en blodprøve? Er livredd nåler så jeg vet ikke om jeg klarer å ta en blodprøve :S Et stikk i fingeren takler jeg men da får de vel ikke nok blod?

Jeg spiser så og si ikke grønnsaker så derfor tenkte jeg at det kanskje var lurt å sjekke om jeg får det jeg trenger gjennom andre ting jeg spsier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Det er mulig at det går an å se på tungen at man mangler vitaminer, men jeg tviler på at en lege bare ber om å få se på tungen din for å avgjøre det. Du slipper nok ikke ut igjen før du har tatt litt blod, nei ;)

Men jeg skjønner deg godt..jeg hater sprøyter selv, jeg klarer ikke å se på et bilde av en sprøytespiss engang uten at jeg blir uvel *grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at det går an å se på tungen at man mangler vitaminer, men jeg tviler på at en lege bare ber om å få se på tungen din for å avgjøre det. Du slipper nok ikke ut igjen før du har tatt litt blod, nei ;)

Men jeg skjønner deg godt..jeg hater sprøyter selv, jeg klarer ikke å se på et bilde av en sprøytespiss engang uten at jeg blir uvel *grøsse*

Hehe nei jeg tror ikke akkurat at å analysere tunger er en metode legen bruker Jeg bare tenkte jeg skulle leke litt lege selv, og hvis jeg så noe som kunne tyde på mangel på noe så skulle jeg komme meg til legen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at det går an å se på tungen at man mangler vitaminer, men jeg tviler på at en lege bare ber om å få se på tungen din for å avgjøre det. Du slipper nok ikke ut igjen før du har tatt litt blod, nei ;)

Men jeg skjønner deg godt..jeg hater sprøyter selv, jeg klarer ikke å se på et bilde av en sprøytespiss engang uten at jeg blir uvel *grøsse*

Faren min ville aldri se på tv-programmer fra "misjonsmarken". Han påsto at de alltid fikk sprøyter der.Og det orket han ikke se på.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calóni

Hehe nei jeg tror ikke akkurat at å analysere tunger er en metode legen bruker Jeg bare tenkte jeg skulle leke litt lege selv, og hvis jeg så noe som kunne tyde på mangel på noe så skulle jeg komme meg til legen ;)

Kan du ikke ta et bilde, da? Og legge ut linken til det her på DOL, så skal vi hjelpe deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta et bilde, da? Og legge ut linken til det her på DOL, så skal vi hjelpe deg :D

*lol* Eh jeg tror jeg står over det hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Calóni

Faren min ville aldri se på tv-programmer fra "misjonsmarken". Han påsto at de alltid fikk sprøyter der.Og det orket han ikke se på.

:o

Jeg synes sykehusserier er spennende. Både fiksjon som Akutten og de som de sender på Discovery. Blod og sånt gjør meg ikke noe. Men hver gang de trekker fram en nål, så skvetter jeg til og hiver armen foran øynene. Spenning i hverdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...