c-engesk Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 rapid eye movement behavior disorder..... det svaret jeg har fått fra dere er jo helt på jordet, "nystagmus" er et symptom i REM søvn som alle har,blandt annet folk som drikker seg litt for fulle som skaper en forgiftning eller en betenelse på synsnerve eller en permanent skade på nerve.. jeg spør om rapid eye movement "behavior disorder" legg merke til de to siste orda....dette betegnes som en egen sykdom, det er veldig nytt så dere har kansje ikke fått det med dere... jeg vet at nevrologer undersøker dette..jeg lurte på om det fantes noen som var spesialist innen dette i norge... HÅPER PÅ ET BEDRE SVAR. ellers syntes jeg dere vurdere salæret dere tar... - c-engesk Patients with rapid eye movement behavior disorder (RBD) act out dramatic and/or violent dreams during rapid eye movement (REM) stage sleep. Another feature of RBD is shouting and grunting. RBD seems similar to other sleep disorders that involve motor activity, like sleepwalking or periodic limb movement disorder. Unlike these conditions, RBD movements occur during REM sleep, which is usually characterized by a state of atonia, or sleep paralysis. Diagnosis and treatment involves polysomnography, drug therapy, and the exclusion of potentially serious neurological disorders. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251589-stadig-skuffet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.