Gjest prex plutos Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Hvordan renser/steriliserer dere moocupen deres? Jeg vil helst unngå å koke den i en kaserolle. Virker litt for uhygienisk for meg. Takk for svar 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Dette står ang. damebeger. Skulle tro det gjaldt mooncup også? Når du er ferdig med mensen (eller rett før mensen) lager du en løsning med en del eddik/vineger og fem deler vann i en beholder. Du lar Damebegeret ligge i løsningen en halvtime til en time. Skyll godt etterpå og la lufttørke. Damebegeret oppbevares i medfølgende bomullspose. Eddik har en rengjørende effekt og anbefales særlig hvis du har en tendens til underlivssopp. Koking ødelegger naturgummiens struktur, likeså klorprodukter. Ikke la Damebegeret ligge i solen eller på varmeovn. 0 Siter
Atene Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Hvorfor i all verden skulle det være uhygienisk? Først vasker du den, så koker du den. Hva er igjen i gryta da? 0 Siter
Gjest -_kun_ til denne mooncupen Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Du kan jo ha en egen liten kasserolle.. 0 Siter
Gjest prex plutos Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Hvorfor i all verden skulle det være uhygienisk? Først vasker du den, så koker du den. Hva er igjen i gryta da? Jeg synes det virker uhygienisk. Du kan jo for all del koke den i en kasserolle om du ikke har problemer med det. Jeg satser på den eddik-opplsningen jeg. 0 Siter
cecily Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Hvorfor i all verden skulle det være uhygienisk? Først vasker du den, så koker du den. Hva er igjen i gryta da? *urk* Jeg hadde IKKE spist mat fra den gryta. 0 Siter
Atene Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 *urk* Jeg hadde IKKE spist mat fra den gryta. Jeg regner med at det er en mental sperre, og ikke en logisk en. For hva er egentlig problemet? 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Dette står ang. damebeger. Skulle tro det gjaldt mooncup også? Når du er ferdig med mensen (eller rett før mensen) lager du en løsning med en del eddik/vineger og fem deler vann i en beholder. Du lar Damebegeret ligge i løsningen en halvtime til en time. Skyll godt etterpå og la lufttørke. Damebegeret oppbevares i medfølgende bomullspose. Eddik har en rengjørende effekt og anbefales særlig hvis du har en tendens til underlivssopp. Koking ødelegger naturgummiens struktur, likeså klorprodukter. Ikke la Damebegeret ligge i solen eller på varmeovn. Mooncupen er av silicon og skal neppe behandles likt som naturgummi-damebegeret. 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg tar den i oppvaskmaskinen. Men så tar jeg urinprøver i melkeglassa og da... ) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Moocup? Høres ut som noe beregna på kyr. *flirer* 0 Siter
cecily Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg regner med at det er en mental sperre, og ikke en logisk en. For hva er egentlig problemet? Det bare høres virkelig virkelig guffent ut. Greit nok at kjøtt inneholder blod, men det er mat og ikke eget. 0 Siter
Gjest prøv sprit etter vask Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Du kan kjøpe håndsprit eller noe lignende og rense med etter vask. 0 Siter
Atene Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Det bare høres virkelig virkelig guffent ut. Greit nok at kjøtt inneholder blod, men det er mat og ikke eget. Men man vasker den jo før den går i gryta. Jeg skjønner at jeg ikke bør nevne for middagsgjester hva jeg også bruker grytene mine til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.