Gå til innhold

Reagerer slik på melk:-(

Anbefalte innlegg

Gjest baremeg24

Hei.

Jeg er en jente på 24 år som i lang tid nå har fått store magesmerter etter å ha drukket melk.

Men jeg merker ingenting når jeg har melk i middager, etc.

Men når jeg drikker et glass melk så får jeg store luftsmerter i magen. Etter kanskje 15 minutter får jeg kraftig diare og jeg vrir meg av smerte i magen.

Magen føles oppblåst.

Kan dette være tegn på melkeallergi eller noe?

baremeg24

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251848-reagerer-slik-p%C3%A5-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kanskje noe sånt som dette?

Ganske vanlig, men det er ikke så mange som snakker om det. Det er sannsynligvis intoleranse mot melk (melkesukker). Du mangler da enzymer for å spalte melkesukkeret. Såvidt meg bekjent har mange østlige land har dette i stor grad, som finskugriske folk (finner, samer) og østen. Jo mindre behandla melka er, jo verre å innta den. Mange klarer fint ost, yoghurt, surmelk osv. Mens søtmelk, grøt og sånt gir store smerter. Ofte er symptomene både smerter, og kan gi dårlig ånde.

Det er ikke verre enn å kutte melka og få i deg kalsium på attet vis. Melk er for kalver;)

Blir det ikke bedre kan du alltids gå til lege, men jeg tror ikke de vil si så mye mer enn dette.

Lykke til!

Dette er nok melkeallergi, ja. Hold deg unna melk som ikke skal brukes i matlaging. Spis heller yoghurt (om du tåler det), ost og grønne bladgrønnsaker.

Det finnes også soyamelk på helsekostbutikker som jeg liker veldig godt. Noen av de har tilsatt kalsium, om du ønsker det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...