Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har siden juni 2005 vært palget med svimmelhet. Det hele starta da jeg hadde en mere stresset hverdag en vanlig. Fulltidsjobb, studie og to små barn. Jeg har ikke den vanlige sjøgangen eller at rommet går rundt. Det utarter seg heller slik at jeg føler at jeg mister kontroll på hodet og kroppen. Blir veldig tung i hodet, en slags bommulsfølelse. Har også vært plaget med en del hodepine og magesmerter. Det har nu pågått så lenge at det har begynt å gå ut over livskvaliteten min. Hat vært til en rekke undersøkelser, kan nevne noen : det er tatt 2 mr scanninger av hodet. den siste med konstrasveske, men de finner ingen ting. Vært til utredning på øre-nese-hals og hos nevurolog, uten funn. Også vært til utredning for hjerte ( sykkeltest og 24 timers ekg) uten funn. Har også vært til utredning med hensyn til hormoner, lavt stoffskifte, her også uten funn. Føler selv at jeg har gjort alt som jeg kan, men ingen ser ut til å finne ut hva som feiler meg. Har en fantastisk fastelge som også snart ikke vet hva han kan gjøre for meg. Dette gjør meg veldig frustrert. Jeg har også prøv fysioterapi og vært hos kiropraktor. Trener Pilates 2 - 3 ganger i uka. Har et normalt kosthold og prøver å holde meg i god form. Det er ingen i vår familie som har vrt plaget med dette tidligere, men vi har tilfeller medbrystkreft og hjerte innfarkt i familien. Har Dere vært borte i noen med samme type svimmelhet tidliger, eller har noen gode råd for hva jeg kan gjøre videre.

Lena

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252063-svimmel-i-1-12-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du er jo grundig utredet, så årsak til hørselen skyldes ikke forhold i mellomøre, balansenerver eller hjerne. kanhende er det en sjelden form for migrene eller epilepsi, men lite sannsynlig. Min erfaring er at liknende symptomer kan være rent stress-relaterte, og ofte er det assosiert med stive nakkemuskler. Avspenningsøvelser, massasje hos fysioterapeut, kanskje YOGA kan hjelpe noen. Noen med disse plagene sliter også med angst eller depresjon. Dersom dette ikke har vært tatt opp som noe tema, bør du diskutere det med fastlegen din også. F.eks hyperventilering kan gi noen av symptomene du nevner. Noen kan ha hjelp av samtaler med psykolog dersom dette er årsak. Uansett vil det være viktig å redusere stress i dagliglivet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...