Gå til innhold

"Forstyrrelser" i brystet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en mann på 35 år, 85kg, røyker 15-20 om dagen, og er laaangt fra godt trent. Har siden slutten av august måned vært daglig plaget med, spesielt når jeg skal prøve å sove/hvile, med høy puls (opp mot 100 i hvilepuls) + at hjertet stopper/hopper over slag (tror jeg). Dette er utrolig skremmende når det skjer, jeg skvetter skikkelig (fysisk og psykisk), får hjertebank, og det har ført til at jeg ikke har hatt en god natts søvn på ca 1 måned.

Jeg har gitt opp å legge meg i sengen for å sove, nå sitter jeg i sofaen og ser på tv, og sover når jeg klarer, eller rettere sagt, så slokner jeg som regel av overtrøtthet/utmattelse. Døgnrytmen er helt ødelagt og jeg sover sjelden mer enn 3-4 timer i strekk. Som sagt så er jeg utrent, men i det siste, så har det også hendt at jeg uten å ha anstrengt meg, sitter i sofaen og peser/gisper etter luft., skikkelig tungpusten. Har lenge hatt dårlig kondisjon, men dette er litt utenom det vanlige. For eksempel kan jeg bli tungpustet/andpusten av å kun gå på toalettet.

I tillegg, så har jeg i 1-2 ukers tid vært plaget av kribling/uro i hele venstre del av kroppen, spesielt venstre side av bryst/mage. Denne kriblingen/uroen kan vare alt fra minutter til flere timer og er heller ikke noe jeg har opplevd tidligere. Føles ut som det er en koloni med maur som har tatt seg til rette, eller det kan også beskrives som kriblingen man kjenner når en fot eller en arm har sovnet (ikke like sterkt).

Har også hatt antydninger til smerter i brystbeinet, ikke kraftige eller særlig vedvarende, men dog. Har hatt noen tilfeller av smerter i venstre underarm, dunking som har fulgt pulsen. Tror ikke disse smertene har så mye og si, siden de ikke er så ofte og heller ikke kraftige, men jeg tar dem med her. Alt det andre er jeg veldig bekymret for, da jeg aldri har hatt det sånn før og da dette er meget ubehagelig.

Har time hos lege førstkommende onsdag og vil sannsynligvis bli innlagt på sykehus for en utredning, men vil gjerne høre hva andre mener om dette. Selv frykter jeg at det kan være en slags hjerteflimring eller noe lignende. RAR følelse nå!! Har kjent nevnt kribling i flere timer, men akkurat nå, så ga den seg. Kriblet i hele venstre side og nå når den ga seg, så hva det en deilig følelse. Kan sammenlignes med lyden av et kjøleskap. Man merker ikke at kjøleskapet durer og går før det slår seg av og det blir helt stille. Skjønn stillhet senket seg her. Ble litt langt dette, men går vel greit!? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...