Gå til innhold

Kløe og utslett

Anbefalte innlegg

Gjest Preuser

Kløende utslett

Sønnen min har fått et kløende utslett på kroppen, mest på armene, bena og brystet. Kun foran på kroppen. Jeg har også tendenser til det samme. Det arter seg som et lite stikk eller en liten hevelse i huden. Vi klør slik at det går hull på huden. Først trodde vi det kunne være vaskemiddelet og byttet. Hypotesen ble styrket ved at utslettet forsvant. Nå er det imidlertid tilbake. Jeg har i den senere tid observert et bitte lite dyr, under 1 mm, brunt med følehorn. Det befinner seg på og rundt PC og skriver(!?), men jeg har også observert noen få i sengen min som står i samme rom. I dag fant jeg også ett i klærne mine. Ingen er sett i min sønns seng, men det er han som er hardest angrepet. Nå lurer jeg på om det kan være dette dyret som gir oss plager og hva slags sort skapning dette kan være. Midd? Hva kan eventuelt gjøres?

- Preuser

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25222-kl%C3%B8e-og-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Preuser.

Det du beskriver høres temmelig typisk ut som fugleloppebitt. Om våren er det mye av dette på gressbakken og det er særlig barn som leker ute som i første omgang får loppene på seg. De forsvinner etter å ha bitt endel ganger av seg selv. Dvs. de forblir ikke "inne hos familien".

Stikkene og den temmelig intense kløen kan vedvare ett par ukers tid. Kløestillende salve som eurax lindrer godt, og dessuten liker ikke fugleloppene smaken på den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25222-kl%C3%B8e-og-utslett/#findComment-105005
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...