Gjest Nordnorsk Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Hei, Jeg er en jente fra nordnorge som lenge har vært plaget med forskjellige typer allergiske symptomer, men har aldri fått påvist allergi. Som liten hadde jeg utslett på rygg og armer (elveblest?) og ble da testet uten at noe ble påvist. Senere begynte jeg å få utslett på brystet og. Nok en gang ble jeg testet uten at noe ble påvist. Jeg tror jeg har vært testet ca 4 ganger. Nå er jeg 19 år, og allergisymptomene er værre enn de har vært på lenge. Jeg tror det er husstøvallergi, for jeg reagerer hvis jeg støvsuger, eller rydder i støvete ting etc. Problemet er at allergien (?) slår ut i ansiktet. Det klør rundt øynene og jeg får utslett som svir i nesten hele ansiktet. I tillegg får jeg hodepine, vondt i magen og føler meg redusert i flere dager. Dette går også ut over sexlivet mitt, og konsentrasjonen min. Jeg får zyrtec og apolar salve. Men jeg er ikke så veldig glad i å ta masse tabeletter, og salven bruker jeg etter at allergien har slått ut. Finnes det noen annen måte å unngå allergien? Jeg må jo vaske huset, men når jeg vasker så slår allergien ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25224-utslett-i-ansikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Kjære Nordnorsk Det høres ut som om du har veldig overfølsomme slimhinner uten egentlig å være allergisk. Det er helt typisk at du reagerer på støv, men sannsynligvis kreves det litt mer støv før du reagerer enn for allergikere som reagerer selv på ørsmå mengder. Kan du ikke prøve å bruke et antihistamin, f.eks. Zyrtec, jevnt en periode - rett og slett for å se om det kan få deg "på beina" igjen? Du kunne også snakke med legen din om det aller siste på antihistaminområdet - en tablett som heter Aerius og er en videreføring av antihistaminet Clarityn. Den fåes bare på resept. Når du har brukt Apolar i noen dager eller opp i mot en uke for utslettet ditt burde du gå over til å smøre deg med en mildere kortisonkrem noen dager for å få skikkelig bukt med utslettet - enten Hydrocortison 1% eller Mildison. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25224-utslett-i-ansikt/#findComment-104988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.