Gå til innhold

konstant hodepine etter fødsel

Anbefalte innlegg

heisann

jeg fødte en velskapt sønn for 7 mnd siden. fødselen varte i 25 timer. jeg fikk etter 20 timer satt epidural. siden dag 1 har jeg hatt sterk hodepine, lokalisert fra litt bak tinningen og framover. jeg har tatt CT undersøkelse uten at det gav noe funn (heldigvis...) . smerten har økt gradvis siden fødselen.. jeg har den siste tiden gått til fysikalsk behandling uten at det har gitt noe resultat. blodtrykk og blodprosent er normal.både jeg og legen har tenkt om dette kan være et utspring av bekymringer rundt det å være mor. jeg skal selvfølgelig ikke avfeie det, men føler selv at jeg har et avslappet forhold til dette. jeg fullammer. min allmenntilstand ellers er god.

mine tanker har dreid seg om dette kan ha noe med epiduralen å gjøre? siden det kom så umiddelbart og kraftig kun noen timer etter fødselen.

har dere hørt noe om dette før?

håper dere kan gi meg en pekepinn eller ide om hva dette kan dreie seg om.

på forhånd takk.

vennlig hilsen

Elin

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25232-konstant-hodepine-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

I første omgang må jeg antakelig svare med et nytt spørsmål : Har hodepinen relasjon til kroppsstilling ? Oppstår den kun i liggende, kun i sittende eller stående stilling og lindres av andre stillinger ? Og er det noen døgnvariasjon ?

I første omgang må jeg antakelig svare med et nytt spørsmål : Har hodepinen relasjon til kroppsstilling ? Oppstår den kun i liggende, kun i sittende eller stående stilling og lindres av andre stillinger ? Og er det noen døgnvariasjon ?

hei igjen

takk for raskt svar. jeg kan ikke se at det er noen sammen heng verken med kroppstilling eller døgntider. hodepinen er der hele tiden, - i mer eller mindre grad. det er ikke noe som jeg kan gjøre som lindrer den.

vennlig hilsen

Elin

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...