Gå til innhold

Sover for det meste


Gjest Dattera

Anbefalte innlegg

Gjest Dattera

Min far på 78 år bruker lithium mot manisk depressivitet. Han har brukt denne medisinen siden 1982. Han har siden den gang hatt noen år der han har vært ganske sprek. Men de siste årene er han blitt veldig passiv. Han ligger stort sett på sofaen hele dagen, sover mye og snorker høyt. Han bryr seg ikke noe om å ta vare på personlig hygiene. Han er blid og snill som et lam, men sier ikke så mye. Ellers sjelver han veldig på hendene. Jeg tror ikke han sier så mye til legen, for alltid om en spørr hvordan han har det svarer han at han har det bare bra. Er det noe som kan gjøres med dette? Jeg synes det er både trist og slitsomt og se han slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sjekker han litiuminnholdet i blodet hver tredje måned? Det skal gjøres.

I tillegg bør en sjekke stoffskiftet, T4 og TSH hver 6. måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...