Gå til innhold

Medsinering mot tilbakefall - hensiktsmessig?


Gjest Mikke

Anbefalte innlegg

Hei!

Min psykolog har satt meg på 10 mg cipramil nå. Grunn for det er å forebygge tilbakefall av depresjon.

Har hatt jevnlige depresjoner grunnet tøffe hendelser fra barndom etc. Har nå bearbeidet dette og jobbet i herdig i terapi. Er kommet langt og depresjonene kommer sjeldenere.

Likevel mener min psykolig at jeg skal ta disse tablettene, SAMTIDIG som jeg jobber meg ut av den siste fasen i problem-jobbingsprosessen.

Det jeg nå lurer på er to ting:

1. Vil 10 mg ha noen som helst virkning? Er det ikke fryktelig lite??

2. Går det an å jobbe med problemer samtidig som man går på tabletter? Mister man ikke da evnen til å være nær sine egne følelser og smerte ; og dermed miste noe evnen til aktiv problem-jobbing?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har en fornuftig og oppdatert psykolog.

1. Jeg synes dosen er noe for liten. Jeg ville gitt 20 mg.

2. Ja, det er fullt mulig å kombinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...