Gå til innhold

Sol-allergi på sitt verste + Pollen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sol allergi på sitt verste, jeg kan ikke väre ute i sola i 5 min. uten solfaktor 30. Jeg har forsökt å små sole med solarium, men etter bare 3 minutter kommer utslettet. Og utslettet sitter stort sett hele sommern. Nå var jeg på fjellet i påsken og en dag hadde jeg bare på 15 faktor da jeg var ute i 2 timer og nå er ansiktet fullt av utslett, og nå etter 1 uke uten noe som helst sol i ansiktet er utslettet like ille.. Så dette er ikke lett å leve med. Jeg bruker solkremen RoC 30 faktor til vanlig.

Finnes det noe håp om forbedring?

Neste allergi er pollen: Jeg fikk pollen allergi for et par år siden, og det som er problemet er at jeg ikke kan ta noen av medisinene mot det fordi jeg får helt forferdelige migrene anfall uansett om det er nesespray eller tabletter. Jeg har migreneanfall fra 4-20 dager i måneden som det er allerede, så jeg vil ikke påkalle meg flere på grunn av dette.. Noen gode råd her?

Desperat hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25242-sol-allergi-p%C3%A5-sitt-verste-pollen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære ct

Du er virkelig av de aller mest plagede allergikere - både når det gjelder huden og pollenallergien. Du har sikkert vært hos hudlege med soleksemet ditt, men kanskje du burde gå igjen? Det er mulig at lysbehandling med veldig langsom opptrapping kunne hjelpe deg, men det er hudlegene de rette til å vurdere.

Når det gjelder pollenallergien og migrene så har jeg ikke hørt om migrene av nesespray før, men når du får det må du selvfølgelig unngå det. Har du noen gang fått en tablettkur med kortison - det er vanligvis veldig effektivt ved pollenallergi og noe du kanskje kunne prøve. Snakk med legen din om det slik at dere kan vurdere en slik mulighet.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...