Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 40år for ca to år siden fikk jeg et hjerte infarkt.Jeg har etter dette lagt om livet mitt sluttet og røke spiser sunner og sist men ikke minst begynt og trimme (minst 4 ganger i uka). Jeg føler meg i dag sprekere enn noen gang.

Men mitt spørsmål er: av og til er nummen i venstre hånd og føler en "slags" smerte i venstre under arm.

Dette forekommer mest når jeg er i ro. Når jeg føler dette og har annlednig, så tar jeg meg en løpe tur eller lignende og da pleier dette og forsvinne. Har dette noe med hjerte og gjøre ? eller er det andere ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25255-nummenhet-i-venstre-h%C3%A5nd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til BirgerM.

Et infarkt i 38-årsalder er ganske tidlig. Jeg regner med at du går til kontroll for dette, og at du får noen form for medikamentell behandling, bl.a. kolesterol-senkende midler, evt. en betablokker.

Det er rutine ved de fleste sykehus at man tar pasienter inn til arbeids-EKG etter noen uker, og helst også etter 1 år, hvis de er symptomfrie.

Det virker som om du har gjort alt det du burde gjøre for å forebygge nye symptomer.

De symptomer du nevner bør du ta opp med din lege, og det bør gjøres en arbeidsbelastning med EKG-kontroll av deg.

Beskrivelsen din gir mest mistanke om at det ikke er ditt hjerte som gir plagene, men det er likevel grunn til å utelukke en slik mulighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...