Gå til innhold

Plastisk kirurgi og sykepenger


Gjest snø

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg har, etter nesten 5 års ventetid fått time for å få fikset på et stygt operasjonsarr(ved offentlig sykehus). Jeg er i svangerskapsperimisjon, og i dag var jeg på trygdekontoret for å søke om å få overført permisjonen til mannen min i den perioden jeg er sykemeldt.

Men etter å ha vært der er jeg like klok (eller mindre...). Damen på trygdekontoret visste nemlig ikke om jeg hadde krav på sykepenger. Det avhenger nemlig om operasjonen min anses som medisinsk eller kosmetisk... Finnes det medisinsk plastisk kirurgi?? Og går i såtilfelle fiksing av arr på bakrunn av medisinske inngrep innunder dette??

Har jeg, eller har jeg ikke rett på sykepenger? Eller bør mannen min i stedet være hjemme med "syk barnepasser" og jeg fortsatt i permisjon. I såtilfelle var det jammen flaks at operasjonen falt innenfor permisjonen min, det kunne blitt magert pengemessig om jeg var i jobb og måtte sykemeldt meg 14 dager uten sykepenger...

Takknemlig for svar!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Når plastisk operasjon gis på off.sykehus skal man normalt legge til grunn av op. er medisinsk indisert.

Legen må skrive et brev til TK der han opplyser hvilke medisinske grunner som er for operasjonen.

Dersom det er et rent kosmetisk inngrep (at du blir operert bare fordi du vil bli "penere") så har du ikke rett på sykepenger. Hvis operasjonen er medisinsk indisert, det er medisinske grunner til at du må opererres, så har du rett på sykepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...