Gå til innhold

Anti-perm.?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen av dere som kan fortelle meg litt om anti permanent (glatting av hår hos frisør)

utifra egne erfaringer eller om dere bare vet noe om det..?

Hvordan blir håret etterpå osv..?

Har jo sette mange kjente (bl.a Aaliyah) som har gjort det, og håret ser kjempeflott ut!!

Takk for alle svar!!:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25264-anti-perm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Her er et tidligere spørsmål jeg har besvart som kanskje vil være av interesse for deg:

"Jeg vil gjerne slippe alle krøllene mine. Finnes det noe som retter ut

håret ?

Det er nok mange som misunner deg dine krøller, men hvis du ønsker å glatte ut håret litt finnes fire muligheter. De fleste metodene sliter hardt på håret. Pass derfor på å gi det en kur etterpå.

For personer med kort hår er hårpomade eller gele i håret ofte en god løsning. Hårpomade og geleer egner seg til bruk for en kveld.

Glattejern er annen mulighet. Den minner om krølltangen, men består av to varme flater. Flatene klemmes om hårlokken og trekkes langs denne. Da brytes de kemiske bindingene i håret forbigående slik at det kan rettes ut. En tredje mulighet er oppvarmet kam. Den varmes opp til 200 grader, føres igjennom håret og virker på samme måte som glattejernet. Ettersom kammen er så varm bør slik behandling bare utføres av en trenet frisør.

En mer langvarig virkning oppnår du hvis du gjør håret glatt med kjemiske midler, såkalt antipermanent. De mest skånsomme kan du kjøpe i et parfymeri. Husk å prøve middelet på en hårlokk først. Sterke glattere bør kun brukes av frisører ettersom disse midlene kan skade hodebunnen ved ukyndig bruk.

Uansett hvilken metode du velger så har den en forbigående virkning. Det finnes ikke noen metode som en gang for alle retter ut håret ditt. Heldigvis!"

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25264-anti-perm/#findComment-106500
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...