Gå til innhold

psykisk smerte konvertert til fysisk smerte ved fortrenging?


Gjest auauaua

Anbefalte innlegg

Gjest auauaua

Hatt mye psyksisk trøbbel, prøvd å skyve det unna, for går trossalt på lykkepillen og fått midler for å dempe søvnproblemer.Satt alle krefter inn på ikke å bli sykemeldt, tross magevondt, stiv nakke, rygg, psoreasis, revm. utbrudd osv. Holdt alt unna, så kom en smell til psykisk, grensesprengende far, selv om bor alene og skjermer meg mot han.

Han gikk over streken igjen, jeg sitter med muskelsmerter så store at jeg knapt kan bevege meg.

Noen sted på nett der man kan lese mer om psyk. smerter som "gjøres om " til fysiske? Har aldri hatt så dårlig immunforsvar i takt med elendig psyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aina E

Det er jo en elendig behandling du har fått hvis du ikke har fått vite at det ikke bare hjelper med lykkepiller og beroligende alene, men at du også bør gå i samtaleterapi for å bli bra...!

Hva når du slutter på lykkepillen og har hatt det bra en stund? Plutselig kan du sitte der med angstanfall, raseriutbrudd, dype depresjoner e.l. uten å forstå hvorfor.

En annen ting er 100% sikkert og det er at psykiske spenninger kan gi utslag i form av fysiske plager som; fordøyelses- og spiseproblemer, kaldsvetting, revmatisme (som du nevner), spenninger generelt og mye annet.

Foreslår at du fortsetter på lykkepilla og i tillegg tar kontakt med en psykolog (ikke psykiater). En psykomotorisk fysioterapibehandling kan også være til hjelp, men koster ofte litt mer.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er helt typiske symptomer for de som har slike opplevelser.

Foreslår som tillegg til nåværense behandling en kombinasjon av samtaler og psykomotorisk fysioterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...