Gå til innhold

Vondt å leve


Gjest jente 84

Anbefalte innlegg

Gjest jente 84

Hei!

Jeg sliter med det meste for tiden..har ingen å snakke med..håper å kunne få litt hjelp her.. Jeg føler meg feit og kvalm og ja det meste som kan tenkes som fælt. Jeg spiser lite(omtrent ikke noe) og kaster ofte opp hvis jeg først får i meg noe..men jeg blir ikke tynnere og livet mitt går mer og mer i grus. Jeg har oxo en utrolig trang til å spise godteri.. Jeg klarer ikke å la være. Vet ikke hva jeg skal gjøre.Jeg orker ikke leve med meg selv hvis det skal fortsette slik. Jeg ville være tynn..Kan dere hjelpe meg??Pleeeeeeeeease!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jente 84 !

Aller, aller først håper jeg at du klarer å fortelle dette til noen - mamma, pappa, tante, helsesøster, lærer, lege, ihvertfall en person du føler du kan stole på.

Kanskje den personen kan hjelpe deg med tankene og følelsene dine, slik at du etterhvert kan få et bedre forhold til deg selv, kroppen din og mat.

For du skal ikke gå rundt å ha slike tanker !

Ikke bare det, men spisemønsteret ditt er også veldig skadelig. Å ikke spise kan på kortere og lengre sikt påføre kroppen din skader - men det er du vel klar over.

Du sier at du har veldig sug etter godteri - tenk over det, er det egentlig så rart, når du nesten ikke spiser ellers ? Blodsukkeret ditt blir veldig ustabilt - dermed kommer suget etter mat/søtt veldig sterkt. Men det er allikevel bedre at du får i deg _noe_ , istedenfor ingenting.

Om du har sf eller ikke kan ikke jeg uttale meg om, men du er helt klart i faresonen for å utvikle anoreksi/bulimi/overspising, og det livet unner jeg deg IKKE !

Så værsånill, prøv å motiver deg til å fortelle noen om tankene dine - enten ved personlig fremmøte eller skriftlig ! Værsåsnill!

klem fra null

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trillian

kjære deg,

prøv å snakke med noen..! det er tydelig at du sliter, og.. det her er vanskelig å skulle takle helt alene. søk hjelp og støtte... internett er ikke nok, selv om det er en start..!

lykke til videre, ta vare på deg selv!

*varm klem* fra trillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente 84

Hei jente 84 !

Aller, aller først håper jeg at du klarer å fortelle dette til noen - mamma, pappa, tante, helsesøster, lærer, lege, ihvertfall en person du føler du kan stole på.

Kanskje den personen kan hjelpe deg med tankene og følelsene dine, slik at du etterhvert kan få et bedre forhold til deg selv, kroppen din og mat.

For du skal ikke gå rundt å ha slike tanker !

Ikke bare det, men spisemønsteret ditt er også veldig skadelig. Å ikke spise kan på kortere og lengre sikt påføre kroppen din skader - men det er du vel klar over.

Du sier at du har veldig sug etter godteri - tenk over det, er det egentlig så rart, når du nesten ikke spiser ellers ? Blodsukkeret ditt blir veldig ustabilt - dermed kommer suget etter mat/søtt veldig sterkt. Men det er allikevel bedre at du får i deg _noe_ , istedenfor ingenting.

Om du har sf eller ikke kan ikke jeg uttale meg om, men du er helt klart i faresonen for å utvikle anoreksi/bulimi/overspising, og det livet unner jeg deg IKKE !

Så værsånill, prøv å motiver deg til å fortelle noen om tankene dine - enten ved personlig fremmøte eller skriftlig ! Værsåsnill!

klem fra null

Hei igjen!

Det er ikke så enkelt som bare å snakke med noen..Jeg har ingen å snakke med det om.Jeg er ikke tynn og ingen tror meg hvis jeg sier jeg kanskje har spiseforstyrrelser. Da skal man jo være radmager da..

Men hva skal jeg gjøre? Hva skal jeg spise for å slippe godteri-suget?? Jeg vil jo bare bli tynn..

Ën annen ting er at jeg sliter med selvtillit. Veldig beskjeden blant nye folk..jeg har prøvd å jobbe med det i lengre tid..prøvd å stole på meg selv..men så tenker jeg at jeg kan jo ikke stole på meg selv når jeg hater meg selv..

Men om du har noen råd om det med spisingen så hadde det vært fint om du kunne gi meg dem..som sagt så er jeg ikke tynn og det er jo det jeg vil bli..men det blir jeg jo aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære jente 84! Du søker etter noen du kan dele alle dine vanskelige, tildels kaotiske tanker og følelser med. Her på nettet kan du nok få noe støtte, hjelp og oppmuntring fra likesinnede,- men jeg får inntrykk av at du er i behov at mer hjelp. Jeg vil råde deg til å snakke med/ skrive et brev til en du føler du har tillit til ; mor, far, søsken, tante , onkel, venninne, en lærer eller ta direkte kontakt med hjelpeapparatet som helsesøster, helsestasjon for ungdom, lege. Mange har fått viktig støtte ved å ta kontakt med selvhjelperorganisasjonene som Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser- IKS, internett; www.iks.no eller Anoreksia/ Bulimia-Foreningen- ABF, internett;www.abf.no. Det er fint at du selv har innsett at du har et problem, nå er det utrolig viktig at du våger, har mot til å innse at du er i behov av hjelp, lykke til med å søke hjelp, våge å dele dine vanskelige tanker og følelser med en annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...