Gå til innhold

Cyste på hjernen

Anbefalte innlegg

amandus1365380460

Pga hodepine har jeg blitt utredet med CT og så MR. MR viste en liten cyste på ca 1,3 cm på høyre side. Konklusjonen var at min hodepine ikke skyldes denne, og at det er uten betydnng. Hvis fortsatt hodepine om 6 mnd, kan jeg ta ny MR kontroll. Nå er vi alle enig om at min hodepine er spenningshodepine. Men vil det ikke likevel være naturlig å følge med denne cysten? En cyste kan jo vokse selv om den er godartet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252739-cyste-p%C3%A5-hjernen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Sannsynligvis har du hatt denne cysten svært lenge. De fleste cyster i hjernen stopper å vokse. Du skal jo til kontroll om 6 mnd, dette er en standard måte å følge opp slike funn på. Dersom man hadde tatt MR av hele befolkningen, ville man oppdaget ganske mange godartede cyster som ikke gir noen symptomer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...