Gå til innhold

Slim i halsen

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 56 år som de siste 6 årene har vært plaget med seigt slim i halsen slik at jeg må kremte av og til. Problemet er ikke veldig plagsomt, men jeg skulle gjerne vært det foruten. Det har vært helt stabilt i flere år og varierer ikke med døgnet eller årstidene. Jeg er veldig sunn og frist og jogger mye. Er svært sjelden forkjølt. Slimet er blankt (eller kanskje en tanke grålig?). Så vidt jeg vet er jeg ikke allergisk mot noe som helst. Jeg har aldri røkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252836-slim-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Ofte er sliming i halsen forårsaket av stadig renning fra bakre svelgvegg. Dette igjen skyldes slimproduksjon i nesen, som kan skyldes f.eks små polypper eller annen irritasjon. De fleste blir bedre av saltvann-skylling 2-4 ganger per døgn. Det mest effektive er vha et såkalt "nesehorn" som du får kjøpt på apoteket. Det finnes også ferdige saltvanns-oppløsninger på spray-boks, men dette blir dyrt i lengden. Dersom problemer vedvarer, kan du få henvisning av fastlegen din til en øre-nese-hals spesialist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252836-slim-i-halsen/#findComment-1998273
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...