Gå til innhold

Minnekort dig .kamera

Gjest this is a signature

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye koster det?

Og hvor får jeg kjøpt det (på nettet)?

Skrevet

Prisene varierer veldig avhengig av lagringsplass og lese/skrivehastighet på kortet. Dessuten finnes det mange typer kort. Compact Flash er det vanligste i dag, men det må du sjekke først. Hvilken kameramodell har du?

Skrevet

Prisene varierer veldig avhengig av lagringsplass og lese/skrivehastighet på kortet. Dessuten finnes det mange typer kort. Compact Flash er det vanligste i dag, men det må du sjekke først. Hvilken kameramodell har du?

Canon

Skrevet

Det kommer helt an på hva slags type minnekort du skal ha (Compact Flash (I, II eller III), SD, XD, Memory stick etc.). Først må du finne ut dette - så må du bestemme deg for hvor stort minne du har behov for - så kan du begynne å lete etter priser.

Sekv har jeg et Compact Flash kort på 1GB som jeg ga ca 300 kr for i sommer på komplett.no

Skrevet

Skjønte ikke så mye av det der..

Har et Canon-kamera..

Jeg har SD-kort i mitt Canon-kamera. SD er en forkortelse for Secure Digital. Se på kortet som følger med i kameraet ditt og se om det står SD eller Secure Digital på det. Og så kjøper du et SD-minnekort på 1 eller 2 GB. Ikke den billigste typen, helst av merker som fx SanDisk, TwinMos, Kingston.

Mannen min har fx dette i sitt kamera:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=59879 - som han er veldig fornøyd med. Det som skiller SD-kort er hovedsaklig hvor raskt de leser/skriver data til minnekortet (særlig skriver = lagrer).

Her er en liste over alle SD-kort du får kjøpt fra MPX.no:

http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=2&t=4792&g0=1612&g1=322&g2=402&visavdeling=32

Styr unna de som du kan bøye for å stikke rett inn i USB-porten (større fare for at går i stykker).

Jeg ville enten kjøpt det kortet jeg linket til over (TwinMOS), eller et av SanDisk-kortene som det står Ultra II bak (bare ikke de nøkkelring-variantene).

Lykke til!

Skrevet

Jeg har SD-kort i mitt Canon-kamera. SD er en forkortelse for Secure Digital. Se på kortet som følger med i kameraet ditt og se om det står SD eller Secure Digital på det. Og så kjøper du et SD-minnekort på 1 eller 2 GB. Ikke den billigste typen, helst av merker som fx SanDisk, TwinMos, Kingston.

Mannen min har fx dette i sitt kamera:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=59879 - som han er veldig fornøyd med. Det som skiller SD-kort er hovedsaklig hvor raskt de leser/skriver data til minnekortet (særlig skriver = lagrer).

Her er en liste over alle SD-kort du får kjøpt fra MPX.no:

http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=2&t=4792&g0=1612&g1=322&g2=402&visavdeling=32

Styr unna de som du kan bøye for å stikke rett inn i USB-porten (større fare for at går i stykker).

Jeg ville enten kjøpt det kortet jeg linket til over (TwinMOS), eller et av SanDisk-kortene som det står Ultra II bak (bare ikke de nøkkelring-variantene).

Lykke til!

Og jeg har Compact Flash i mitt Canon kamera... Så selv om hun har Canon er det forskjellige varianter....

Skrevet

Og jeg har Compact Flash i mitt Canon kamera... Så selv om hun har Canon er det forskjellige varianter....

OK, beklager, jeg trodde Canon (nyere modeller) hadde lagt seg på en type minnekort.

Skrevet

OK, beklager, jeg trodde Canon (nyere modeller) hadde lagt seg på en type minnekort.

Vel - jeg har et Canon speilreflekskamera EOS 350D innkjøpt i sommer.

Skrevet

Canon

Du må oppgi modellen, ikke bare merket. Det finnes mange forskjellige Canon-kameraer.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, Canon bruker nok både SD og CF i sine kameraer.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke det at det er så veldig viktig, men jeg trodde SD hadde forbigått CF for lengst i antall kameraer som bruker det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

1) Sjekk linken jeg ga deg under her.

2) Ta ut minnebrikken fra kameraet ditt og sjekk hva som står på den.

3) Velg samme sort (enten CompactFlash eller SecureDigital most likely) under Type i lista.

4) Trykk Søk-knappen, så får du frem alle brikker av din type + prisene på de forskjellige.

Skrevet

Nei, Canon bruker nok både SD og CF i sine kameraer.

Ja, jeg har skjønt det nå :-)

Skrevet

Ikke det at det er så veldig viktig, men jeg trodde SD hadde forbigått CF for lengst i antall kameraer som bruker det.

Mja, mulig. Jeg har nylig skaffet nytt kamera, og alle kameraene jeg vurderte brukte CF-kort, så jeg fikk inntrykk av at det var det vanligste.

Skrevet

1) Sjekk linken jeg ga deg under her.

2) Ta ut minnebrikken fra kameraet ditt og sjekk hva som står på den.

3) Velg samme sort (enten CompactFlash eller SecureDigital most likely) under Type i lista.

4) Trykk Søk-knappen, så får du frem alle brikker av din type + prisene på de forskjellige.

Thank you :)!

• 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...