Gå til innhold

Hvorfor er det ingen som skriver omZyban/røykeslutt ?


sherlock

Anbefalte innlegg

De fleste som har forsøkt å slutte å røyke vet hvor vanskelig det kan være. Røykesuget som surrer oppi hodet som en plagsom mygg, en time går bra, to timer krever viljestyrke, tre timer grenser til selvplaging, et helt døgn er en utholdenhetsprøve. Sprekker man kan det gå med en hel tipakning i løpet av en time.

Det finnes heldigvis en effektiv medesin mot galskapen, zyban. Virker ved å få en til å glemme røyksuget og ved å minske effekten av nikotinet.

Bivirkninger(min erfaring) av dette preparatet kan feks være at man fungerer mer på automatikken en vanlig, gidder ikke spekulere opp og ned på alle små detaljer eller økt interesse for hvordan det andre kjønn går kledd(legger bedre merke til attributtene, eller få mer ut av å se på stupide TV serier som Baywatch). I lengden kan selvsagt slike bivirkninger ha en negativ effekt på Iq`en, heldigvis trengst det bare 6-7 uker på tablettene for å kurere røykeavhengighet.

Sammenlignet med røykhoste, notorisk avhengighet, dårlig ånde og kullosforgiftning er disse bivirkningene nærmest ubetydelige. Hadde man fått lilla prikker på nesen, røde øyne og blå urin av tablette hadde det kanskje vært grunn til å være skeptisk.

Ok, til saken:

Hvorfor er det ingen som skriver innlegg der de gir Smith&kline masse ros for å endelig ha komt fram til noe effektivt mot det idiotiske tobakksmisbruket. Å slutte å røyke er jo antagentligvis mye mer effektivt for å få et langt liv enn alskens forskning på kreftkurer og blodtrykkspiller.

(

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt skrive litt om å slutte å røyke ved hjelp av zyban.Jeg gjorde nemlig det.Og det gikk kjempefint i hele fem uker.Det var deilig å slippe det evinnelige røyksuget,det var deilig å kjenne at pusten var mye bedre,deilig å våkne om morgenen uten den dårlige ånden.MEN etter fem uker var jeg også så alvorlig deprimert at jeg bare satt å stirret tomt ut i luften.Tankene mine var så svarte som de alldri før har vært.Jeg var mer eller mindre en zombie.Mannen min tok affære å kjøpte røyk til meg til slutt.Men jeg skal prøve igjen en dag.Så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...