Gå til innhold

Sykepenger og ferie


Aishana

Anbefalte innlegg

Jeg er sykemeldt og har nå fått søknaden om yrkesrettet attføring innvilget. Skal ta Datakortet i mai før jeg begynner på skole i august. Er det noen regel om at man MÅ ta "ferie" i sommer? Jeg har ingen andre planer om å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Nei, det er ikke noen regel som sier du må ta ferie. Du har rett på ferie, og hvis du tar ferie i sommer stanses sykepengene slik at du får tilsbarende lengre periode på slutten (dvs. tidspunktet for overgang til attf.penger forskyves like lenge som du tar ferie).

Økonomisk har du altså ikke noe å verken tape eller vinne på ferie eller ikke ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...