tonje1973 Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 hei. jeg har fått vite at det er en sykdom som heter porfery. dette går på at man veldig dårlig tåler medikamenter og/eller alkohol. har også hørt at dette er arvelig. jeg tåler ikke medikamenter, kaster opp og blir dårlig i magen, det samme gjelder med alkohol. min mor har det på samme måte. fikk beskjed om å skjekke dette ut i tilfelle man må i narkose. for noen år siden knakk jeg ryggen og fikk morfin og andre forskjellige slag av mededisiner men bare kastet opp i flere dager. kan du svare meg på om det er noe i dette? har time hos lege om ca en uke men vil gjerne ha litt informasjon og være litt forberedt om dette før det. med hilsen Tonje Hoffstuen 0 Siter
Gjest knarp Skrevet 6. november 2006 Skrevet 6. november 2006 http://www.helsenytt.no/artikler/porfyri.htm 0 Siter
laila21365380916 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 mannen min har dette og det du sier stemmer.han kan ikke få vanlig narkose,men finnes en annen type som han tåler,ikke sovetabletter,ikke kodein,ikke alkohol.før dette ble oppdaget.så fikk han en gang narkose på sykehuset,og klarte nesten ikke våkne.kan også noen ganger være psykisk betinget.han kan plutselig få veldige mavesmerter og det eneste som hjelper er sukkervann, 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.